OrklaOrkla

Orkla investerer i Struer-fabrik og frasælger Struer-brandet til Funkisfood

Som et resultat af de vækstrater, Orkla oplever på Paulúns-brandet, investerer virksomheden i sin fabrik i Struer. Formålet med investeringen er således at sikre plads og kapacitet til produktionen af granola. Derfor frasælger Orkla samtidig Struer-brandet til Funkisfood.

For at følge trit med efterspørgslen på Paulúns granola, skal Orklas investering både sikre produktionen og arbejdspladser fremadrettet. Derfor installerer Orkla Danmark i foråret 2022 nye produktionsanlæg på Struer-fabrikken, hvor virksomhedens medarbejdere nu udelukkende skal fokusere på at producere granola. Denne strategiske beslutning er hermed Orkla Danmarks svar på forbrugernes øgede efterspørgsel af sundere morgenmadsprodukter.

Struer-brandet opkøbes af Funkisfood ApS, som flytter produktionen af ymer-drys mm. til virksomhedens produktionsfaciliteter i Skjern. Salget sikrer, at Struer-brandets mange velkendte produkter fortsat er at finde på supermarkedshylderne.

Overdragelsen af Struer-brandet har effekt fra 1. januar 2022.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Nilüfer Sahin
Kommunikationsdirektør for Orkla selskaberne i Danmark
M: 26 82 22 97
E: nilufer.sahin@orkla.dk

Om Orkla

Orkla-koncernen er en af de største leverandører af varemærker og koncepter til dagligvarehandelen, bagerier, kantiner og apoteker i Norden, Baltikum, Centraleuropa og Indien. Orkla er børsnoteret på Oslo Børs i Norge, hvor koncernen også har sit hovedsæde.
I 2020 havde Orkla-koncernen en omsætning på 47.1 mia. NOK og beskæftiger ca. 21.500 medarbejdere. Læs mere på www.orkla.dk.

Om Struer Brød A/S

Struer Brød A/S har gennem en lang årrække været leverandør af de kendte rugbaserede morgenmadsprodukter Ymerdrys og Øllebrød til det danske detail- og foodservice-marked. Derudover producerer Struer Brød også rasp, æblekagerasp samt forskellige müsli-produkter. Virksomheden, der beskæftiger ca. 45 medarbejdere, er beliggende i Struer og har siden 1. februar 2018 været en del af Orkla-koncernen.

Om Funkisfood ApS

Med overtagelsen af Struer Brøds kendte og velrenommerede produkter, sigter Funkisfood på at konsolidere sin markedsposition på de fire nordiske markeder og på styrkelse af virksomhedens konkurrenceevne gennem udvidelse af kunde- og leverandørforbindelser.

Funkisfood beskæftiger i dag 10 medarbejdere, som er under væsentlig udbygning med overtagelsen af Struer Brød. Funkisfoods kunder findes blandt de store detailkæder for fødevarer.