Dansk guld for tredje gang

Del

I konkurrence med en række af verdens største brands kan KiMs for tredje gang og anden gang i træk kalde sig 'Danmarks stærkeste brand', udnævnt af analysebureaet AIM Creates, der hvert år vurderer 62 brands på deres styrke i markedet.

AIM Creates årlige brandanalyse omfatter 62 mærkevarer, der er til salg på det danske marked. Mange af mærkerne er verdenskendte store internationale brands, der dog må lade sig passere af danske KiMs. 

"Hver dag er der danske forbrugere, der vælger KiMs til. De køber vores produkter, de engagerer sig i vores kampagner, og de følger tæt med på sidelinjen. Fællesskabet omkring KiMs brandet er helt unikt, og det mærker vi, i alt vi gør. Det fortjener en særlig opmærksomhed, og jeg er overbevist om, at det sammen med alle de andre klare parametre som; kvalitet, unik smag og nyskabelse er med til, at vi igen tager førstepladsen” siger Ann Sophie Berg, Head of Consumer Marketing, Snacks i Orkla Danmark, der bl.a. producerer KiMs. 

Det er særligt KiMs' evne til at skabe trafik til butikkerne og det at være nyskabende, der fremhæves. 'Chips Battle' og den nye kommunikationsplatform 'K for…' er eksempler på, hvordan brandet formår at kombinere humor og involvering i deres markedsføring, hvilket har styrket relationen til både forbrugere og detailhandlen. 

I 2025 fejrer KiMs sit 60-års jubilæum, og lige nu er butikkerne klædt i guld som en del af KiMs jubilæumskampagne. Kampagnen er en hyldest til brandets historie og sender samtidig en nostalgisk hilsen til figuren Jørgen fra KiMs' reklameunivers. Jubilæet fejres med guldbelagte poser af klassiske KiMs-produkter, og der er mulighed for at vinde en særlig eksklusiv pose med en chip lavet af 14 karat guld. 

KiMs' historie startede i 1965 som en del af Odense Marcipan, og siden 1972 har fabrikken været placeret i Søndersø på Fyn. I dag producerer KiMs over 17.000 tons snacks om året, hvoraf en del eksporteres. 

2025-udgaven markerer den 9. runde af AIM Creates Brand Focus, der kortlægger det relative styrkeforhold mellem mærkerne. Brands er vurderet på tværs af kategorier for at give en retfærdig sammenligning, og hvor det er relevant, er enkelte mærker vurderet inden for specifikke kategorier. Det sikrer, at alle respondenter har samme grundlag for at give deres bedømmelse. 

Nøgleord

Kontakter

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:


Kim Ege Møller
Kommunikationschef Orkla Danmark 
M: 29 38 76 55 
E: kim.ege.moeller@orkla.dk

Om Orkla Danmark

I Orkla Danmark producerer og markedsfører vi nogle af Danmarks mest kendte fødevarer og snacking-brands, og vi fremstiller innovativt kvalitetsbagværk til convenience-kategorien. Orkla Danmark består af tre forretningsben: Orkla Confectionery & Snacks Danmark, Orkla Foods Danmark og Orkla Danmark Food Solutions.

I 90% af de danske køkkenskabe finder du vores brands, Bl.a; Den Gamle Fabrik, Kims, Naturli', Beauvais og Bähncke. Vores kvalitetsbagværk fra Danish Bakery og Easyfood er også udbredt i hele convenience-sektoren. Som en af de førende producenter i fødevare- og snackingindustrien ønsker vi at være blandt de fremmeste i udviklingen af nye bæredygtige produkter og produktionsmetoder.

Med faciliteter i Kolding, Skovlund, Skælskør og Søndersø, samt et hovedkontor i Vallensbæk, stræber Orkla Danmark efter at være en inkluderende og mangfoldig arbejdsplads. Med omkring 630 medarbejdere er vi forpligtet til at skabe et miljø, hvor alle kan trives og udvikle sig.

Følg pressemeddelelser fra Orkla

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Orkla

Danskerne skal have hjælp til at spise mere grønt.25.9.2024 15:07:48 CEST | Pressemeddelelse

Mere end to tredjedele af danskerne vil gerne spise mere grønt, når familierne samles omkring middagsbordene. Kun få er lukkede om deres madvaner, og de fleste forventer ikke at afskaffe kød som del af menuen. Mange er nysgerrige – også kaldet plante-curious – men savner inspiration til lækre alternativer til bøffen og kødstrimlerne. Det skal smage godt. Ikke som en efterligning, men i egen ret. Og så må det ikke være alt for besværligt at tilberede. Det gør Beauvais nu noget ved. Det kendte fødevaremærke lancerer to nye økologiske produkter uden tilsætningsstoffer – grøntsagsbøffer og -strimler. Med fermenteret rug og grøntsager herunder gulerødder, rød peber, broccoli og løg får maden smag, bid og saft. Som vi forventer det af et godt måltid. De nye produkter er netop blevet tilgængelige i frysediskene i hele landet, hvor forbrugerne nu kan finde de nyeste smagsoplevelser på hylderne i deres lokale butikker. Med dem følger grønne opskrifter på let og velsmagende mad til både familier

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye