Optagelserne til anden sæson af Xee-serien Limboland er netop skudt i gang

Ungdomsserien Limboland, der har Frederikke Dahl Hansen, Emma Sehested Høeg og Angela Bundalovic i hovedrollerne, var en af de mest sete danske tv-serier på Xee i foråret og er bl.a. blevet solgt til Norge og Sverige. Xee har netop sat gang i produktionen af en sæson to, hvor bl.a. Paprika Steen og Cyron Melville medvirker.

Angela Bundalovic, Frederikke Dahl Hansen og Emma Sehested Høeg samt instruktør Rikke Louise Schjødt under optagelserne til anden sæson af tv-serien Limboland. Foto: Signe Vilstrup

Limboland havde premiere på tv- og streamingkanalen Xee i april 2020, hvor den blev taget godt imod af især kanalens unge seere. Nu er optagelserne til en sæson 2 i gang, som forventes at få premiere på Xee i 2021.

Limboland er historien om tre veninder, Freja (Frederikke Dahl Hansen), Katrine (Emma Sehested Høeg) og Nadja (Angela Bundalovic), hvis liv bliver bundet sammen af løgne og intriger fra det øjeblik, de genforenes til en gymnasiereunion. De befinder sig alle i midt 20’ernes limboland, og kæmper hver især med at definere sig selv og skabe en identitet. I seriens anden sæson udvides persongalleriet og derfor introduceres nye skuespillere som Paprika Steen, Cyron Melville og Christoffer Hvidberg Rønje.

Limboland er skrevet og instrueret af den unge serieskaber Rikke Louise Schjødt, som debuterede med første sæson af Limboland tidligere i år.

“I sæson to vandrer de tre unge kvinder fortsat rundt i et forvirret Limboland, mens de forsøger at opretholde hver deres nye idealistiske selvfortælling. Vi møder en række nye interessante karakterer, som presser de tre kvinder på deres selvbillede, samtidig med at de kommer med deres egne fejl, usikkerheder og hemmeligheder. Det får konsekvenser for de tre kvinder, og de kan ikke løbe fra deres ansvar mere,” fortæller seriens skaber, Rikke Louise Schjødt, og fortsætter:

”Så ja, det er stadig svært at være menneske.”

Limboland er en YouSee Original, og i Danmark kan man se serien på tv- og streamingkanalen Xee. Serien er dog også solgt til TV 2 Norge, hvor den i løbet af sommeren er blevet vist på TV 2 Sumo, samt TV 4 i Sverige.

“Limboland er en spændende og relevant historie om en periode i livet, som rigtig mange unge seere kan genkende og spejle sig i. Derfor glæder jeg mig utrolig meget til at give seerne endnu en sæson af serien,” siger Linda Etgar, chef for lokale produktioner hos Xee, som desuden kan fortælle, at Xee har rigtig godt fat i seerne mellem 20 og 40 år, og at første sæson af Limboland især har appelleret til det yngre publikum.

Fakta om serien

• Serieskaber, manuskriptforfatter og instruktør: Rikke Louise Schjødt
  • Medvirkende: Frederikke Dahl Hansen, Emma Sehested Høeg, Angela Bundalovic, Christoffer Hvidberg Rønje, Cyron Melville, Clint Ruben, Kasper Gattrup, Ari Alexander, Paprika Steen, Michael Carøe m.fl.
  • Produceres af Drive Studios. Producer: Karen Kristensen. Executive producer: Maj-Britt Landin
  • Format: 8 afsnit af ca. 25 min.
  • Premiere 2021 på Xee.

Om Rikke Louise Schjødt
Uddannet instruktør og manuskriptforfatter fra New York University, Tisch Graduate Film i 2018. Rikke er dybt optaget af at udforske, hvad der gør os til dem vi er, versus dem vi gerne vil være. Gennem et rigt og cinematisk billedsprog stræber Rikke efter at skabe relatérbare karakterskildringer, hvor menneskets skyggesider og skamfulde usikkerheder er en lige så stor del af at være et menneske, som den umiddelbare fremstilling.