Online  Partners

Online markedsføring kræver digital indfødsret eller stort budget

Del
Online markedsføring er blevet kompliceret, og det er typisk kun to typer af virksomheder, som opnår succes med online markedsføring, forklarer ekspert fra Erhvervsakademi Aarhus.
Blandt de mange oplægsholdere kommer momondo og fortæller om, hvilke overvejelser og strategier de har lagt bag deres online markedsføring Foto: Anne Kring.
Blandt de mange oplægsholdere kommer momondo og fortæller om, hvilke overvejelser og strategier de har lagt bag deres online markedsføring Foto: Anne Kring.

SEO, AdWords, touch points, wireframes, native advertising, influencer marketing og programmatic er blot en lille del af den indforståede digitale lingo, som virksomheder i dag skal sætte sig ind i, hvis de vil nå deres forbrugere gennem online markedsføring og annoncering.


– Det er typisk enten virksomheder, som er født digitale eller har råd til at afsætte et stort budget til online markedsføring, der opnår et solidt afkast på deres online annoncering. Det er blevet en enorm udfordring at nå forbrugerne, og det kræver mange ressourcer at holde sig ajour med tendenserne og den teknologiske udvikling inden for online markedsføring, fortæller Line Brisson Skattum, adjunkt fra Erhvervsakademi Aarhus, og fortsætter:

– Selve oprettelsen af en online annonce tager måske ikke lang tid – men hvis du ikke har researchet ordentligt og ikke kender din forbrugere, er sandsynligheden for at opnå succes med online markedsføring lille.

Udvikling af online annoncering
Samme erfaring har Rune Hansen, CEO i OnlinePartners, gjort sig. Firmaet arbejder til dagligt medonline marketing og gennem sine mange kunder, kan han se, at online annoncering har ændret sig væsentligt:

– For fem til ti år siden, var det ikke unormalt, at en lille webshop vandt over de store brands på de digitale markeder. Bare de gjorde noget på nettet, havde de succes. I dag er der over 100 håndtag, som man skal kende og kunne justere på, hvilket gør det svært for mange virksomheder at fastholde samme digitale succes.  

OnlinePartners og IBA Erhvervsakademi Kolding imødekommer denne udvikling og afholder en konference torsdag den 28.september på Comwell i Kolding – Online Ads Summit – som fokuserer på online annoncering.

– Normalt plejer vi kun at afholde konference om SEO. Men udviklingen inden for online marketing har været så vild, at vi godt kunne tænke os at zoome ind på online annoncering, med oplægsholdere og eksperter fra blandt andet Google, Facebook og Bing, som kan pege på fremtidens tendenser, forklarer Rune Hansen.

Gode råd
Rune Hansen mener, at konferencen netop kan være med til at inspirere og videreudvikle den viden, som virksomhederne skal bygge deres online annoncering på.

– For eksempel vil der blive talt om, at mange virksomheder udelukkende annoncerer via AdWords, men der er også potentielle kunder hos eksempelvis Bing, Facebook, LinkedIn, YouTube og Amazon. Så virksomhederne skal huske at sprede deres annoncering og indtænke kundernes samlede digitale købsrejse – hvilket blot er ét enkelt og simpelt råd ud af mange.

Nøgleord

Kontakter

Rune Hansen
CEO, OnlinePartners
(+45) 71 99 10 60
Rune@onlinepartners.dk

Line Brisson Skattum
Adjunkt, Erhvervsakademi Aarhus
(+45) 72 28 63 95
Lska@eaaa.dk


Kirstine Jakobsen
Pressemedarbejder, Epicent PR
(+45) 78 70 09 26
kja@epicent.dk

Billeder

Blandt de mange oplægsholdere kommer momondo og fortæller om, hvilke overvejelser og strategier de har lagt bag deres online markedsføring Foto: Anne Kring.
Blandt de mange oplægsholdere kommer momondo og fortæller om, hvilke overvejelser og strategier de har lagt bag deres online markedsføring Foto: Anne Kring.
Download
For 5-10 år siden var det ikke unormalt at en lille webshop vandt over de store brands på de digitale markeder. Det vil aldrig kunne ske i dag, fortæller Rune Hansen, CEO hos OnlinePartners, Foto: Anne Kring.
For 5-10 år siden var det ikke unormalt at en lille webshop vandt over de store brands på de digitale markeder. Det vil aldrig kunne ske i dag, fortæller Rune Hansen, CEO hos OnlinePartners, Foto: Anne Kring.
Download
I 2016 og 2017 afholdte OnlinePartners og IBA College en velbesøgt konference om SEO optimering. Nu skal succesen videreføres med Online Ads Summit – en konference om online annoncering, som bliver afholdt torsdag den 28. september på Comwell i Kolding Foto: Anne Kring.
I 2016 og 2017 afholdte OnlinePartners og IBA College en velbesøgt konference om SEO optimering. Nu skal succesen videreføres med Online Ads Summit – en konference om online annoncering, som bliver afholdt torsdag den 28. september på Comwell i Kolding Foto: Anne Kring.
Download

Information om Online Partners

Online  Partners
Online Partners
Fredensgade 7
6000 Kolding

+45 71 99 10 50https://www.onlinepartners.dk/

OnlinePartners, der er blandt Danmarks største online marketing-bureauer, specialiserer sig i at omsætte søgepotentiale til branding og omsætning for ambitiøse virksomheder og webshops, primært via Google. Bureauet har på få år skabt over 20 nye arbejdspladser på sine kontorer i Kolding og Aarhus. www.onlinepartners.dk

Følg pressemeddelelser fra Online Partners

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Online Partners

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye