Øget efterspørgsel skaber 110 nye arbejdspladser i Huaweis irske afdeling

Huawei vil skabe 110 nye arbejdspladser på deres irske kontor inden udgangen af 2022, og investerer samtidig ca. 600 mio. kr. i forskning og udvikling i Irland.

Huaweis irske kontor har meldt ud, at udvidelsen sker på baggrund af øget lokal efterspørgsel efter virksomhedens produkter og services. Derudover huser virksomhedens irske hovedkontor bl.a. et lokalt forsknings- og udviklingskontor, der er en del af Huaweis europæiske forskningscenter.

”Irland er fyldt med talent, og har nogle af de bedste researchere i verden. Vores forsknings- og udviklingsindsats er bredt favnende i Irland. Bl.a. udvikler vi software i Dublin og hardware i Cork. Der er et stort potentiale i den irske økonomi, og for at landet kan blive et teknologisk centrum. Vi ser frem til at styrke vores relation til lokale kunder og partnere”, siger Huaweis Rotating Chairman, Guo Ping, da han annoncerede den irske udvidelse fra Shenzhen i Kina.

Bl.a. har Huaweis irske forsknings- og udviklingsafdeling længe arbejdet sammen med en lang række irske universiteter, bl.a. Trinity College Dublin, Dublin City University og University of Limerick.

Mandskabsmæssigt er Huaweis irske afdeling vokset kraftigt over de sidste femten måneder, hvor virksomheden har ansat mere end 200 nye medarbejdere, der nu samlet tæller 480 ansatte.

De 110 nye jobs skal fordeles over en række forskellige arbejdsområder, bl.a. salg, forskning og udvikling samt IT-udvikling. Hovedparten af de nye stillinger vil blive opslået i Huaweis irske hovedkvarter i den irske hovedstad Dublin, mens de resterende stillinger vil blive fordelt mellem Huaweis øvrige irske kontorer.

Så sent som i 2019 investerede virksomheden 520 mio. kr. i forskning og udvikling i Irland, og nu investeres der yderlige knap 600 mio kr. lokalt i Irland til forskning og udvikling.

”Vores fokus er på langsigtede investeringer, og at opbygge positive relationer med nøglepartnere i Irland. Denne investering vil over tre år hjælpe os med at udvikle innovationen og samarbejdet i Irland, ” siger, Huaweis lokale direktør i Irland, Jijay Shen.