Odico A/S tager revolutionerende skridt i nyt byggeri med innovativ forskallingsteknologi

Odico A/S slår sig sammen med førende virksomheder i branchen og sætter barren højere for bæredygtige byggeløsninger på nyt projekt.
Odico A/S Hovedkontor

Odico A/S er stolte af at kunne meddele, at de har modtaget en ny ordre inden for forretningsområdet Digital Fabrikation. Ordren vedrører forskalling til betonstøbning på et unikt dansk byggeprojekt, drevet af en af Danmarks førende entreprenører i samarbejde med en af Odicos andre strategiske partnere.

Denne ordre er en del af en langsigtet strategisk indsats, der bekræfter Odicos nye retning, som indebærer samarbejde med større partnere samt et øget fokus på vores kerneteknologier. Projektet forventes at blive leveret i Q2-Q3 2023.

"Vi er overbeviste om, at dette projekt vil have en positiv indvirkning samt styrke vores position inden for Digital Fabrikation. Projektet vil gøre det muligt for os at tilbyde entreprenøren kvalificeret adgang til special støbeforme, og vi vil derfor blive udvalgt til mange andre projekter i fremtiden" siger Henrik Jacobsen, CEO hos Odico A/S

Hos Odico er man begejstret for at dele denne nyhed og ser frem til at arbejde sammen med begge partnere på dette projekt. Projektets fokus har været at anvende Odico’s digitaliseringsværktøjer og -teknologier til at løse en kompleks forskallingsopgave. Den digitale tilgang samt Odico’s unikke teknologi giver mulighed for formfrihed og kan anvendes til både enkle og meget komplekse opgaver. Denne metode anses for at være omkostningseffektiv og viser styrken af digital fabrikation i byggeriet.

Desuden er dette projekt første gang, at denne type støbeforme kombineres med standard forskallingspaneler og anvendes på et kommercielt projekt. Dette er en vigtig milepæl for Odico, og man er glad for at være på forkant med denne innovative tilgang til byggeri. Denne nye kombination af teknologier vil muliggøre en mere effektiv brug af materialer, samtidig med at den strukturelle integritet stadig opretholdes, og viser mulighederne for digital fremstilling i byggebranchen.

”Vi er stolte af at være en del af dette banebrydende projekt og glæder os til at se den positive indvirkning, det vil få på branchen.”

Odico A/S Hovedkontor

Odico er førende i verden inden for robotteknologi til byggeindustrien. Med standardrobotter, egenudviklet hardware og vores banebrydende software har de skabt en sund kerneforretning i Digital Fabrikation og skalerbare mobile robotløsninger under konceptet Factory on the Fly® til en underautomatiseret og klimaudfordret byggeindustri i forandring.

Odico i samarbejde med Aarsleff og Peri om innovative støbeformsløsninger fra nyudviklet teknologiområde til ’The Dome’ – projektet i Aarhus.10.7.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Odico A/S er begejstrede for at annoncere deres samarbejde med Aarsleff og Peri Danmark på en del af det prestigefyldte byggeprojekt, "The Dome", ved AroS Museum i Aarhus. Projektet sigter mod at levere innovative løsninger ved hjælp af Odico's unikke støbeformsteknologi til at imødekomme behovene hos branchens førende aktører og muliggøre komplekse in situ betonkonstruktioner.