Nyt samarbejde: Meyers kommer på hylderne i Menys 112 butikker

I sensommeren 2022 etableres et nyt samarbejde mellem fødevarevirksomheden Meyers og købmandskæden Meny. Dermed bliver en lang række af Meyers produkter – fra frostbrød til færdigretter, sild og syltevarer – nu tilgængelige for Menys kunder i hele Danmark. Med partnerskabet er det ambitionen at præsentere et mere varieret fødevareudbud med fokus på kvalitet og økologi.

Nyt samarbejde fra september 2022: Meyers kommer på hylderne i Menys 112 butikker.

Gennem mere end 30 år har Meyers arbejdet for at forbedre madkulturen i Danmark og skabe begejstring for madlavning. Som en del af denne mission indgår fødevarevirksomheden nu et samarbejde med købmandskæden Meny, så Meyers brede sortiment af produkter kan finde vej til endnu flere køkkener hos danskerne:

”Meny er på mange måder en ideel samarbejdspartner, fordi de ligesom os sætter økologi, kvalitet og service i højsædet. Vi er virkelig imponerede af Menys stab af slagtere, bagere og fiskehandlere, og det er en stor glæde, at det netop er deres fagfolk, der skal lære vores sortiment at kende og videreformidle det til deres kunder”, fortæller direktør for Meyers Food, Anne Luise Deleuran.

Kærlighed til råvarerne

Hos Meny hilses samarbejdet ligeledes velkomment, og kommerciel direktør i Meny, Jesper Gottschalck Bjerring, ser stor synergi mellem de to virksomheder:

”Meyers producerer varer af høj kvalitet, og man kan virkelig mærke kærligheden til råvarerne og maden i produkterne. Ved at indgå et samarbejde med Meyers understøtter vi vores position i markedet, hvor vi både tilbyder gode råvarer til den ambitiøse fritidskok og kvalitets-convenience til den travle børnefamilie”, fortæller Jesper Gottschalck Bjerring.

Et samarbejde med en grøn agenda

Gennem de seneste år har både Meyers og Meny arbejdet målrettet med hver deres agenda indenfor grøn mad, økologi og bæredygtige initiativer. I 2021 lancerede Meyers en ambitiøs bæredygtighedsstrategi med målet om blandt andet at have CO2-neutral drift i 2025, og Meny har ligeledes gået forrest med kampagnen ”Møny – Vi holder af økologi” og var den første danske dagligvarekæde til at anvende de officielle klimaanprisninger fra Rådet for Sund Mad.

Direktøren for Meyers Food ser et stort potentiale for virksomhedernes fælles fokus og dermed muligheder for nye, grønne produkter:

”50% af de Meyers-færdigretter, som nu er blevet indmeldt i Meny, er vegetariske, og dette er et tydeligt bevis på Menys ambitioner for plantebaserede produkter. Vi er glade for at få en sparringspartner som Meny, der ligesom os ønsker at være dagsordensættende indenfor grøn, klimavenlig mad, og vi håber at kunne udvikle nye, velsmagende produkter sammen i fremtiden”, slutter Anne Luise Deleuran.

Fakta

• Fra 7. september 2022 kan Meyers produkter købes i Meny i hele Danmark. I alle Menys 112 butikker forhandles Meyers eddiker, syltevarer, marmelader, frostbrød, sild og salattern, og i udvalgte butikker forhandles desuden en række af Meyers færdigretter, supper, spreads og pesto.

• I efteråret 2021 lancerede Meyers en ambitiøs bæredygtighedsstrategi, der med et holistisk blik på bæredygtighed som en kompleks dagsorden, bygger videre på årtiers arbejde med bl.a. økologi, lokale råvarer og socialt engagement.

• Bæredygtighedsstrategien har sat et mål om at reducere CO2-aftrykket fra råvarer med 30% i 2030 og 50% i 2050. Desuden skal driften i Meyers egne køkkener, restauranter, bagerier og andre faciliteter være CO2-neutral i 2025. Læs om arbejdet med bæredygtighed i Meyers her.

• Meny var den første danske dagligvarekæde til at indføre de officielle klimaanprisninger fra Rådet for Sund Mad, udgiver en særlig tilbusavis udelukkende med økologiske varer og har ambitioner om at tredoble salget af veganske varer.

Som del af sortimentet i Meny findes nu bl.a. croissanter og snurrer på frost fra Meyers.
Som del af sortimentet i Meny findes nu Meyers marmelader med bl.a. stikkelsbær, blåbær og solbær.
I udvalgte Meny forhandles nu færdigretter fra Meyers - 50% af dem er vegetariske.
Som del af sortimentet i Meny findes nu salattern fra Meyers.
Som del af sortimentet i Meny findes nu - til udvalgte højtider - tre slags sild fra Meyers.
Som del af sortimentet i Meny findes nu en række af Meyers syltevarer.
Som del af sortimentet i Meny findes nu et udvalg af eddiker fra Meyers.

Vil gøre sommermenuen grønnere og relancerer grillpølser med ny ingrediens2.6.2022 06:22:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er svært at sige dansk sommer uden at sige grillpølser, og nu har Meyers gjort det endnu nemmere at tage et grønnere valg, når der skal pølser på gløderne i sommerlandet. Med ambitionen om at få flere bælgfrugter på danskernes tallerkner, relancerer Meyers nu de populære økologiske grillpølser med en opdateret opskrift, hvor 15% af kødet er udskiftet med tilberedte flækærter. Formålet er at skabe en pølse, som kan begejstre klimabevidste kødspisere, når der skal hotdogs på sommermenuen.