Nyt brændstof hos Uno-X

Uno-X indfører nyt brændstof på alle Uno-X lavprisstationer, hvor den nuværende oktan 95 bliver opgraderet med brændstoftypen oktan 95 E10. Samtidig indfører Uno-X som noget nyt højoktan 98 E5 og udfaser salget af oktan 92. De nye produktændringer skal være med til at gøre den danske bilpark grønnere.

Lavprisstationen Uno-X indfører nyt og grønnere brændstof med højere andel af bioethanol i tanken. Den nye brændstoftype, blyfri oktan 95 E10, skal imødekomme EU's ønske om at mindske bilers samlede CO2-udledning og gøre den danske bilpark grønnere. Produktændringen skal være med til at opfylde EU-målsætning om 10 % vedvarende energi i transportsektoren i 2020.

”Hos Uno-X arbejder vi løbende på at udvikle vores produkter i en mere miljørigtig retning, og derfor ser vi positivt på de nye krav og ønsker fra EU, der vil mindske den årlige CO2-udledning med 200.000 ton om året, ”siger Henrik Antonsen, der er kommunikations- og marketingansvarlig hos Uno-X Danmark.

De fleste benzinbiler kan køre på E10. Produktændringerne vil derfor ikke have den store betydning for de mange Uno-X kunder, der tanker brændstof på lavprisstationerne. Diesel produktet B7 fortsætter uændret.

Uno-X udfaser oktan 92 – og indfører højoktan 98 E5
Udover at skifte det nuværende oktan 95 ud med det mere miljøvenlige blyfri oktan 95 E10, udfaser Uno-X også fra starten af det nye år salget af oktan 92. Til gengæld indfører lavprisstationen som noget helt nyt højoktan 98 E5 til glæde for mange af landets bilister.

”Vi tager ikke noget fra vores bilister uden at give noget igen. Derfor indfører vi højoktan 98 E5 på vores stationer. Vores bilister har gennem længere tid efterspurgt en brændstoftype med et højt oktantindhold, og derfor glæder det os, at vi nu endelig kan tilbyde dem det,” siger Henrik Antonsen

Læs mere på www.unox.dk og www.e10benzin.dk

Vedhæftede billeder er til fri, redaktionel afbenyttelse.

Henrik Antonsen, kommunikationsansvarlig hos Uno-X Danmark A/S, Tlf. 40 88 88 38

Om Uno-X
Uno-X er en kæde af lavprisstationer i Danmark og Norge. Kæden ejes af Reitangruppen og tæller 125 ubemandede lavprisstationer i hele Danmark. Uno-X arbejder for at gøre tankning så hurtig, enkel og tryg som muligt med lynhurtige besparelser.

DCU og Uno-X i nyt stort samarbejde: Ny storsponsor i dansk cykelsport15.5.2019 09:17:46 CESTPressemeddelelse

Uno-X på Hanehovedvej indbyder til åbningsfest med ekstra lave benzinpriser8.5.2018 10:58:54 CESTPressemeddelelse

Uno-X på Hanehovedvej 49 er efter en større ombygning nu klar til at indbyde alle bilister til en stor åbningsfest i nye flotte rammer. Arrangementet afholdes tirsdag d. 15. maj klokken 15:30 til 18:00, hvor Uno-X lover yderst attraktive benzinpriser til alle bilister med tørstige tanke og afholder benzinkonkurrencen ‘Gæt-hvor-mange-liter-der-kan-være-i-tanken’. Desuden vil der naturligvis være lidt godter til alle fremmødte.