Nye stærke profiler i DI Digitals bestyrelse

DI Digital, der er DI’s branchefællesskab for ITit, tele, medier og elektronik, har fået tre nye medlemmer i bestyrelsen.

DI Digitals bestyrelse har suppleret sig med tre nye medlemmer:

• Adm. direktør Kim Lehmann, Kamstrup A/S
  • President & CEO Lars Thinggaard, Milestone Systems A/S
  • Direktør Morten Øllgaard, Clearview Trade ApS

Disse indtræder i forlængelse af de fem virksomhedsledere, der blev valgt som nye bestyrelsesmedlemmer i DI Digitals generalforsamling den 30. maj 2018:

• Jesper Hvirring Henriksen, VP Engineering Zendesk Guide, Zendesk ApS.
  • Lars Enevoldsen, Group Vice President Technology & Innovation, Grundfos A/S
  • Lise Karstensen, Country Director, Nokia Denmark A/S
  • Morten Hjorth Bentzen, CEO and Country Manager, Telia Danmark
  • Peter Revsbech, CEO, Ordbogen A/S

- Jeg er stolt over, at DI Digitals bestyrelse nu består af et stærkt team på i alt 21 virksomhedsledere, der bredt repræsenterer digitale virksomheder i Danmark – både inden for forskellige brancher og fra de mindste til de største virksomheder, siger Lars Frelle-Petersen, direktør i DI.

- Vi samler i bestyrelsen repræsentanter fra nogle af de fremmeste DI-virksomheder, der arbejder med digitalisering. Vi skal sammen skabe de bedste rammer for, at danske virksomheder kan være førende på det digitale område.

- Det, der binder vore medlemmer inden for it, medier, elektronik og tele sammen, er, at de bliver stadig mere digitale, og tilsammen repræsenterer de hele den digitale værdikæde.

- Den styrke afspejles og repræsenteres nu i bestyrelsen, siger direktør Lars Frelle-Petersen.

DI Digitals bestyrelse består nu af 21 virksomhedsmedlemmer, der bredt repræsenterer de digitale brancher og ser således ud:

• André Rogaczewski, adm. direktør, Netcompany IT And Business Consulting A/S (formand)
  • Toke Foss, President & CEO, DEIF A/S (næstformand)
  • Mikkel Bardram, CEO, EG A/S
  • Morten Hjorth Bentzen, CEO and Country Manager, Telia Danmark
  • Henrik Bodskov, adm. direktør, IBM Danmark ApS
  • Lars Enevoldsen, Group Vice President Technology & Innovation, Grundfos A/S
  • Brian Gottorp Jeppesen, CEO, Mjølner Informatics A/S
  • Jesper Hvirring Henriksen, VP Engineering Zendesk Guide, Zendesk ApS.
  • Michael Holm, adm. direktør, Systematic A/S
  • Lise Karstensen, Country Director, Nokia Denmark A/S
  • Kim Lehmann, adm. direktør, Kamstrup A/S
  • Ulf Lund, adm. direktør, Boxer TV A/S, Head of Public Affairs, SE koncernen
  • Bo Lybæk, CEO, GPV International A/S
  • Gorm Mandsberg, CEO, Dubex A/S
  • Charlotte Mark, adm. direktør, Microsoft Development Center Copenhagen ApS
  • Ingrid Mjøen, CEO, Oracle Danmark ApS
  • Claus Riekehr Møller, adm. direktør, Cadpeople A/S
  • Peter Revsbech, CEO, Ordbogen A/S
  • Astrid Simonsen Joos, CEO, Signify
  • Lars Thinggaard, President & CEO, Milestone Systems A/S
  • Morten Øllgaard, direktør, Clearview Trade ApS

Fotos af de ny indtrådte bestyrelsesmedlemmer er vedhæftet.

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Ny transportaftale viser, at den danske model leverer varen4.4.2019 14:25:14 CESTPressemeddelelse

I dag har Dansk Arbejdsgiverforening og Fagbevægelsens Hovedorganisation sendt beskæftigelsesministeren et fælles forslag. Aftalen mellem DA og FH indebærer dels forslag til en ændring af godskørselsloven for danske vognmænd og dels til en ændring af udstationeringsloven for at sikre, at udenlandske vognmænd skal aflønne deres chauffører svarende til, hvad danske transportvirksomheder betaler, når de kører i Danmark. Det vil betyde, at udenlandske transportfirmaer skal dokumentere, at deres chauffører får en løn, der svarer til danske vilkår, når de kører cabotagekørsel eller kombinerede transporter i Danmark.

DI: Bedre udnyttelse af overskudsvarme gavner borgere, virksomheder og klimaet28.3.2019 16:27:25 CETPressemeddelelse

Partierne bag energiaftalen har i dag taget de vigtige første skridt, mod at vi fremover kan udnytte industriens overskudsvarme til at varme flere danske boliger op. Det er godt for klimaet, husholdningerne og virksomhederne, at vi udnytter den varme, som ellers vil blive sendt ud i den blå luft. Men det er afgørende, at partierne bag aftalen holder sig fra at indføre dobbeltregulering af overskudsvarme, mener DI.