Nye stærke profiler i DI Digitals bestyrelse

DI Digital, der er DI’s branchefællesskab for ITit, tele, medier og elektronik, har fået tre nye medlemmer i bestyrelsen.

DI Digitals bestyrelse har suppleret sig med tre nye medlemmer:

• Adm. direktør Kim Lehmann, Kamstrup A/S
  • President & CEO Lars Thinggaard, Milestone Systems A/S
  • Direktør Morten Øllgaard, Clearview Trade ApS

Disse indtræder i forlængelse af de fem virksomhedsledere, der blev valgt som nye bestyrelsesmedlemmer i DI Digitals generalforsamling den 30. maj 2018:

• Jesper Hvirring Henriksen, VP Engineering Zendesk Guide, Zendesk ApS.
  • Lars Enevoldsen, Group Vice President Technology & Innovation, Grundfos A/S
  • Lise Karstensen, Country Director, Nokia Denmark A/S
  • Morten Hjorth Bentzen, CEO and Country Manager, Telia Danmark
  • Peter Revsbech, CEO, Ordbogen A/S

- Jeg er stolt over, at DI Digitals bestyrelse nu består af et stærkt team på i alt 21 virksomhedsledere, der bredt repræsenterer digitale virksomheder i Danmark – både inden for forskellige brancher og fra de mindste til de største virksomheder, siger Lars Frelle-Petersen, direktør i DI.

- Vi samler i bestyrelsen repræsentanter fra nogle af de fremmeste DI-virksomheder, der arbejder med digitalisering. Vi skal sammen skabe de bedste rammer for, at danske virksomheder kan være førende på det digitale område.

- Det, der binder vore medlemmer inden for it, medier, elektronik og tele sammen, er, at de bliver stadig mere digitale, og tilsammen repræsenterer de hele den digitale værdikæde.

- Den styrke afspejles og repræsenteres nu i bestyrelsen, siger direktør Lars Frelle-Petersen.

DI Digitals bestyrelse består nu af 21 virksomhedsmedlemmer, der bredt repræsenterer de digitale brancher og ser således ud:

• André Rogaczewski, adm. direktør, Netcompany IT And Business Consulting A/S (formand)
  • Toke Foss, President & CEO, DEIF A/S (næstformand)
  • Mikkel Bardram, CEO, EG A/S
  • Morten Hjorth Bentzen, CEO and Country Manager, Telia Danmark
  • Henrik Bodskov, adm. direktør, IBM Danmark ApS
  • Lars Enevoldsen, Group Vice President Technology & Innovation, Grundfos A/S
  • Brian Gottorp Jeppesen, CEO, Mjølner Informatics A/S
  • Jesper Hvirring Henriksen, VP Engineering Zendesk Guide, Zendesk ApS.
  • Michael Holm, adm. direktør, Systematic A/S
  • Lise Karstensen, Country Director, Nokia Denmark A/S
  • Kim Lehmann, adm. direktør, Kamstrup A/S
  • Ulf Lund, adm. direktør, Boxer TV A/S, Head of Public Affairs, SE koncernen
  • Bo Lybæk, CEO, GPV International A/S
  • Gorm Mandsberg, CEO, Dubex A/S
  • Charlotte Mark, adm. direktør, Microsoft Development Center Copenhagen ApS
  • Ingrid Mjøen, CEO, Oracle Danmark ApS
  • Claus Riekehr Møller, adm. direktør, Cadpeople A/S
  • Peter Revsbech, CEO, Ordbogen A/S
  • Astrid Simonsen Joos, CEO, Signify
  • Lars Thinggaard, President & CEO, Milestone Systems A/S
  • Morten Øllgaard, direktør, Clearview Trade ApS

Fotos af de ny indtrådte bestyrelsesmedlemmer er vedhæftet.

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI-udspil skal skaffe 42.000 flere medarbejdere18.9.2018 13:00pressemeddelelse

Manglen på medarbejdere er så omfattende, at flere end 4 ud af 10 af de virksomheder, som har forsøgt at rekruttere, har måttet opgive. På DI Topmødet 2018 præsenterer organisationen et udspil, der vil kunne sikre 42.000 flere medarbejdere til virksomhederne. Udspillet fokuserer både på at bringe flere fra passiv forsørgelse til job og samtidig gøre det nemmere at ansætte kvalificerede medarbejdere fra udlandet. - Den ubetinget største udfordring for danske virksomheder og dansk økonomi er, at vi mangler dygtige hænder og hoveder til at holde væksten i gang. Det er nu så omfattende, at én ud af ti virksomheder har takket nej til ordrer, fordi de manglede folk, siger DI’s adm. direktør Karsten Dybvad. Han understreger, at den nye aftale mellem regeringen og et bredt flertal i Folketinget er et godt afsæt for at løfte jobindsatsen rundt omkring i kommunerne. DI foreslår, at kommunernes jobcentre fremover skal vurdere mindst 50 pct. af kontanthjælpsmodtagerne jobparate – så mange flere mø

Nye medlemmer i DI's valgte ledelse18.9.2018 11:07pressemeddelelse

DI har i dag holdt generalforsamling i København, og her fik DI’s hovedbestyrelse syv nye medlemmer: - CEO Søren Brinck, Carlsberg Danmark A/S - Managing Director Ib Enevoldsen, Rambøll Danmark A/S - Adm. direktør Flemming Jensen, DSB Vedligehold A/S - Direktør Palle Lind Jensen, Meyland-Smith A/S - Adm. direktør Flemming Werner Jensen, Sax-Trans A/S - Group Director, COO Henrik Salée, RMIG A/S - Medindehaver/arkitekt Katja Viltoft, JJW Arkitekter A/S På det efterfølgende konstituerende hovedbestyrelsesmøde blev CEO Lars-Peter Søbye fra COWI Holding A/S genvalgt som formand. Group President, CEO Mads Nipper, Grundfos A/S, blev valgt som ny viceformand, og CEO Anne Kathrine Steenbjerge fra Ancotrans A/S blev genvalgt som viceformand. Hovedbestyrelsen valgte herefter adm. direktør Flemming Werner Jensen, Sax-Trans A/S, Group President, CEO Mads Nipper, Grundfos A/S, koncerndirektør Lars Sanddahl Sørensen, Scandinavian Airlines System, og adm. direktør Jesper Uggerhøj, KOPENHAGEN FUR a.m.

Dansk sundhedsindustri går frem for 10. år i træk12.9.2018 12:00pressemeddelelse

Eksporten af danske sundhedsprodukter er steget ti år i træk og ligger nu på 110 mia. kr. Det gør sundhedsindustrien til en stærk vækstmotor i dansk økonomi med rekordmange nye job og stor værdiskabelse. - Den danske sundhedsindustri står stærkt og fylder i dag markant mere i dansk eksport end for ti år siden, faktisk hele 60 pct. mere. Men ambitionerne er endnu større. Det er DI’s og regeringens målsætning, at vi inden 2025 når 200 mia. kr., men det kræver, at vi lægger os i selen, siger direktør Tine Roed, DI. Den kraftige vækst i eksporten har også betydet, at sundhedsindustrien har ansat mange flere medarbejdere – også gennem finanskrisen. Siden 2008 har virksomhederne i branchen ansat mere end 10.000 flere, hvilket svarer til en vækst på 24 pct. - Sundhedsindustrien leverer produkter, som er efterspurgt over hele verden. Den uafbrudte vækst, branchen har vist gennem de seneste 10 år, har også skabt en støt fremgang i antallet af arbejdspladser i de danske sundhedsvirksomheder, og