Ny kanalchef for tv- og streamingkanalen Xee

Christian Skov bliver ny kanalchef for tv- og streamingkanalen Xee. Han skal sammen med Linda Etgar, chef for lokale produktioner og sport, sikre en kanalprofil med både unikt dansk indhold, amerikansk kvalitetsunderholdning og en god fodbolddækning.
Christian Skov, kanalchef for Xee

Christian Skov kommer fra en stilling som nordisk kanalchef for National Geographic og har med sine 15 års erfaring fra det danske og nordiske tv-marked bidraget til en stærk udvikling for kanalen lokalt - ikke mindst med den succesfulde dokumentarserie ’Vintervejens Helte’.

“Xee er den mest ambitiøse og spændende kanallancering i mange år. Via den unikke kombination af lokale kvalitetsprogrammer som ’Sunday’ og store Hollywood-satsninger som ’Family Guy’, ’Suits’ og ikke mindst ’The Walking Dead’, hvor 10. sæson starter på mandag, bare én dag efter USA-premieren, har Xee etableret en meget stærk position på det danske tv-marked. Siden august har fodboldglade danskere også kunne følge halvdelen af Premier League-kampene på Xee og fra september også en ugentlig Bundesliga-kamp. Det har givet kanalen, der fra starten er født som både en tv- og en streamingkanal, en unik mulighed for også at positionere sig som live-kanal. Det er en stærk platform at bygge videre på sammen med Linda Edgar, og det ser jeg virkelig frem til,” siger Christian Skov.

Linda Etgar har siden Xee blev lanceret i januar stået i spidsen for de danske produktioner, og hun har nu også fået ansvaret for sportsdækningen.

”Vores udgangspunkt er, at vi skal bidrage med originalt dansk indhold, som gerne må larme lidt. I og med, at vi er en ny kanal, er der ikke noget, vi plejer at gøre, og det er en styrke, når vi skal lægge strategien for det danske indhold på Xee. Vi har netop lanceret en helt ny storbyserie, som Zaki Youssef står bag, vi har et helt nyt dating-program på vej, og inden længe kan man også følge Mikkel Kessler og familie på rejse i Afrika,” fortæller Linda Etgar, der dog også understreger, at kanalen sin unge alder til trods snart kan byde på nye sæsoner af kendte og anmelderroste serier som ’Sunday’ med Melvin Kakooza og ’29’ med makkerparret Julie og Jesper.

”Med Premier League og Bundesliga har Xee fået et tredje ben at stå på, og vi kan se, at vores foldbolddækning er med til at trække mange nye seere til kanalen. Vi kommer til at fortsætte med at fokusere på, at indholdet er godt, og vi insisterer på at turde eksperimentere,” siger Linda Etgar.

Xee er tilgængelig for alle YouSee’s tv-kunder. Desuden er Xee tilgængelig for Stofa, Boxer, Viasat og Fullrates kunder.

Christian Skov, kanalchef for Xee
Linda Etgar, chef for lokale produktioner og sport

Information om nyheder ang. YouSee Originals5.1.2022 11:10:50 CET | Aktuelt

Kære abonnent Vi skriver til dig, da pressemeddelelser angående nye YouSee Originals fremover vil blive udsendt via YouSee’s presserum. Ønsker du fortsat at modtage nyheder om originale serier fra YouSee som fx den kommende anden sæson af ’2 Døgn’, bedes du derfor abonnere på YouSee’s presserum. Det kan du gøre via dette link: https://via.ritzau.dk/nyhedsrum?publisherId=12423499&subscribe= Ændringerne træder i kraft på mandag d. 10/1-2022. Tidligere pressemeddelelser fra Xee vil fremover kunne findes i YouSee’s presserum. Har du spørgsmål, kan du kontakte presseansvarlig Emil Lohse på emlo@nuuday.dk eller +45 2483 7993. Med ønsket om et godt samarbejde, YouSee Originals

YouSee skyder julen i gang med rå julespecial på actionserien ’2 Døgn’18.11.2021 08:09:00 CET | Pressemeddelelse

Mafiabosser og lejemordere er ikke det første, man tænker på, når nogen siger ”jul”. Det laver YouSee nu om på med den nye YouSee Original ’2 Døgn: Et juleeventyr’, der følger fætrene Otto og Christians færden i det kriminelle miljø på juleaftensdag. Med referencer til Kill Bill og Fight Club og et urbant julenummer af Carl Knast, ønsker YouSee at give deres bud på en anderledes julefortælling.

Stærkt cast og nyfortolkning af Ulige Numres ’Frit land’ i Xee’s forløber til actionserien ’2 Døgn’12.10.2021 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu starter optagelserne til den nye YouSee Original ’2 Døgn: Frit land’ med blandt andet Sebastian Bull, Gustav Giese, Alba August og Christopher Læssø på rollelisten. Miniserien foregår tre år før sæson 1 og følger karakteren Nicki Nørrebro og hans rejse mod at bevæge sig op i hierarkiet i den lokale bande på den københavnske Vestegn. Titlen er inspireret af sangen ’Frit land’ af Ulige Numre, der i serien optræder i en nyfortolkning mellem Carl Emil Petersen og Anders Trentemøller.

’Fantomforhold’: Se den hjertevarme tragikomedie om kærestesorger på Xee fra den 1. november7.10.2021 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Med humor og hjertevarme dykker den nye Xee-serie ’Fantomforhold’ ned i den svære hjertesorgs mange afkroge. Blandt de medvirkende er nye talenter som Anna Bruus og Anna Juul samt veletablerede skuespillere som Ann Eleonora Jørgensen, Kirsten Lehfeldt og Peter Plaugborg. Lydmor har lavet et originalt soundtrack til serien, som får premiere på Xee den 1. november.