Ny IT-profil skal styrke Telias digitaliseringsagenda

Telia tilføjer Christian Braad til direktionen. Han skal stå i spidsen for Telias Digital and Analytics-afdeling, der spiller en nøglerolle i at simplificere Telias kerneforretning og skabe exceptionelle kundeoplevelser.
Christian Braad. Foto: Telia

Telia byder Christian Braad velkommen til direktionen. Christian Braad er en intern kandidat, der indtil udnævnelsen har arbejdet som IT Business Partner.

Gennem knap seks år hos Telia har Christian Braad beskæftiget sig med digitalisering af Telias forretning. Både fra den danske IT-organisation samt fra Telias ’Common Products and Services' – en international funktion, der arbejder med at udvikle og supportere produkter i alle Telia-landene.

Christian Braad er 49 år gammel og bor i Slangerup med sin kone Rikke og to døtre. Christian Braad træder officielt ind i direktionen d. 21 februar 2022.

Petr Cermak, acting CEO I Telia Danmark, siger:

“Christian har det helt rigtige skill- og mindset til at forstærke og fortsætte vores digitaliseringsrejse. Hans fortid og rutine inden for telco, samt hans brede erfaring fra både Telia Danmark samt vores internationale funktioner gør ham til den optimale kandidat. Jeg glæder mig til at få Christian ind i direktionen, og til tæt samarbejde om at digitalisere, automatisere og udvikle vores data- og analysekapacitet.”

Christian Braad, Head of Digital and Analytics, siger:

“Jeg glæder mig at indtræde i rollen som Head of Digital and Analytics, og bygge videre på det solide fundament, vi har skabt over de sidste par år. Deri ligger nøglen til at fortsætte med digitaliseringen af vores forretning.”

Christian Braad erstatter den hidtidige Head of Digital, Experience and Analytics Christian Agger, der har valgt at søge nye udfordringer udenfor Telia.

Christian Braad. Foto: Telia
Petr Cermak. Foto: Telia