Sermitsiaq.AG

Ny forvaltningschef i Kommune Kujalleq

Inerisaaneq forvaltningen i Kommune Kujalleq, som har områderne skoler, daginstitutioner, kultur, fritid og arbejdsmarked får ny forvaltningschef den 1. juli 2023.

Kattie Egede Motzfeldt, som har en Master i Almen Pædagogik og en PD i Skoleledelse, har arbejdet som lærer, skoleinspektør og fritidsinspektør, hun har implementeret effektiv pædagogik i folkeskolen, hun har varetaget forvaltningsopgaver indenfor børn og kulturområdet, og har en mangeårig og naturlig interesse for en målrettet og relationsbaseret tilgang til opgaver og ledelse.

Kommunaldirektør Tine Pars udtaler: ”Det er en erfaren dame, der nu vender tilbage til Sydgrønland for at bidrage til den udvikling, som hele fagområdet stiler efter. Med Kattie som forvaltningschef får vi de nødvendige kompetencer til at kunne løfte både de faglige og politiske ambitioner der er i vores kommune. Jeg glæder mig så meget til at arbejde sammen med Kattie”.

Stillingen som forvaltningschef har stået ledig efter Jesper Ryttov trak sig fra stillingen pga. helbredsmæssige årsager.

Departementet for fiskeri

Grønlandsselvstyre noget https:/ritzau.com