Ny artikeltjeneste går tæt på dansk populærkultur

Der bliver sat fuldt fokus på danske kulturpersonligheder og begivenheder, når Ritzau Fokus i dag relancerer underholdningstjenesten, der i en årrække har leveret artikler til en lang række af landets største medier.

- Vi er altid i tæt kontakt med vores kunder for at lytte til deres behov og ønsker, og vi kan se, at der er stor efterspørgsel efter dybere og mere nærværende kulturjournalistik. Det lytter vi naturligvis til, og derfor har vi valgt at relancere vores tjeneste, siger Anders Lind, der er chefredaktør og direktør for Ritzau Fokus.

- Vi skærer markant ned på historier fra blogs og sociale medier samt stof fra Hollywood og vil i stedet gå endnu tættere på de personligheder og tendenser, der er aktuelle i det danske kulturliv.

Under navnet Ritzau Kultur vil tjenesten derfor byde på endnu flere danske nyheder indenfor film, tv, teater, streaming, musik, litteratur med mere, ligesom at prisuddelinger, festivaler og populære tv-programmer bliver dækket fast.

Chef for Ritzau Kultur, Eva Maria Brandi, ser mange muligheder i relanceringen.

- Som en del af et troværdigt nyhedsbureau har vi en unik position i det danske medielandskab, og den position skal vi udnytte endnu bedre. Vi ved, at vi kan give vores kunder unikke artikler og personlige portrætter med substans og dybde, de ikke kan få andre steder.

- Foruden en række faste ugentlige formater, der går tæt på kulturens frontløbere, kommer tjenesten til at levere længere interviews og baggrundsartikler, der skal løfte forståelsen for, hvad der rører sig på og bag ved kulturscenen.

Tjenesten vil vise bredde både kulturelt og geografisk. Når store begivenheder som for eksempel oscaruddelingen, filmfestivalen i Cannes og Eurovision løber af stablen er Ritzau Fokus’ kulturjournalister naturligvis fortsat til stede og rapporterer om de danske kunstneres færden i verden.

Kontakt:

Anders Lind Jørgensen, direktør og chefredaktør på alj@ritzau.dk eller telefon 2671 9785

+45 33 30 00 00http://www.ritzau.com/