Nu skyder Havnehusene helt til tops: PFA og DEAS klar til udlejning af 13 etager i Aalborg

Søndag d. 17. juni 2018 afholdes første åbent hus for anden etape af Havnehusene på Østre Havn.

Søndag d. 17. juni afholdes første åbent hus for anden etape af Havnehusene på Østre Havn.

PFA og A. Enggaard står bag opførelsen af Havnehusene, tre nye ejendomme i Aalborgs spirende bydel Østre Havn. Udlejningen af første etape begyndte i sensommeren 2017, og nu slår DEAS dørene op for udlejningen af anden etape, som rummer 95 nye, lyse lejligheder i 13 etager.

”Havnehusene er attraktivt placeret i Aalborg tæt på vandet, byen og kulturoplevelser, og anden etape ligger lige ud til Stjernepladsen, som er hjertet i den nye bydel. Vi favner en bred målgruppe med lejligheder fra et til fire værelser, og vi ser frem til at byde lejerne indenfor i dette næste kapitel af Havnehusene,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme.

Anden etape af Havnehusene byder på tagterrasser på både 4. og 7. etage, hvor ejendommens beboere kan nyde solen fra morgen til aften. De nye lejere på de øverste etager kan også se frem til en fuld panoramaudsigt over fjorden.

”Udlejningen af første etapes 72 lejligheder er næsten i mål, og særligt de 2- og 3- værelses lejligheder har været meget efterspurgte. Med anden etape ser vi frem til atter at imødekomme efterspørgslen på attraktive lejligheder i Aalborg til blandt andet de mange nye studerende,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS.

DEAS bidrager samtidig til projektet som bygherrerådgiver, så PFA sikres attraktive ejendomme, der rammer en udformning og funktionalitet, som efterspørges nu og i fremtiden.

Åbent hus d. 17. juni 2018 kl. 11-12.

Om Havnehusene Stjernepladsen 41
• Boligejendom med 95 lejligheder, som fås med 1-4 værelser.
• Bygningen har springende højder, men det højeste tårn er 13 etager.
• Bygget i røde mursten og hvid beton, inspireret af industriområdets oprindelige hvide kornsiloer, som også har inspireret til et hvidt gårdrum i midten af ejendommen.
• Projektet er tegnet af arkitektfirmaet Sangberg, mens Niras er rådgivende ingeniør.
• Læs mere på www.havnehusene.dk.

Direktør Michael Bruhn, PFA Ejendomme, mobil 24 28 46 30
Udlejningschef Maivi Herup, DEAS, mobil 27 90 13 30

Kort om PFA
PFA Pension blev i 1917 dannet af en række arbejdsgiverorganisationer som et uafhængigt selskab med det ene formål at sikre medarbejdere og familier en tryg økonomisk fremtid. Det førte til dannelsen af Pensionsforsikringsanstalten, Aktieselskab, som PFA oprindeligt hed. I dag er PFA vokset til at have ca. 1,2 mio. kunder i alt fra en lang række af Danmarks største virksomheder og organisationer. Men pejlemærket er stadig det samme. Det handler om at skabe størst mulig værdi til kunderne.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af schoppingcentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 76.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2018 07:59pressemeddelelse

På lørdag den 28. juli får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie. Studiestart betyder for mange også et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerne Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år over 6.000 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS favner med sin boligsøgningsportal Findbolig.nu også studie- og ungdomsboliger. Men også kollegieværelser er en mulighed de boligsøgen