Nu skyder Havnehusene helt til tops: PFA og DEAS klar til udlejning af 13 etager i Aalborg

Søndag d. 17. juni 2018 afholdes første åbent hus for anden etape af Havnehusene på Østre Havn.

Søndag d. 17. juni afholdes første åbent hus for anden etape af Havnehusene på Østre Havn.

PFA og A. Enggaard står bag opførelsen af Havnehusene, tre nye ejendomme i Aalborgs spirende bydel Østre Havn. Udlejningen af første etape begyndte i sensommeren 2017, og nu slår DEAS dørene op for udlejningen af anden etape, som rummer 95 nye, lyse lejligheder i 13 etager.

”Havnehusene er attraktivt placeret i Aalborg tæt på vandet, byen og kulturoplevelser, og anden etape ligger lige ud til Stjernepladsen, som er hjertet i den nye bydel. Vi favner en bred målgruppe med lejligheder fra et til fire værelser, og vi ser frem til at byde lejerne indenfor i dette næste kapitel af Havnehusene,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme.

Anden etape af Havnehusene byder på tagterrasser på både 4. og 7. etage, hvor ejendommens beboere kan nyde solen fra morgen til aften. De nye lejere på de øverste etager kan også se frem til en fuld panoramaudsigt over fjorden.

”Udlejningen af første etapes 72 lejligheder er næsten i mål, og særligt de 2- og 3- værelses lejligheder har været meget efterspurgte. Med anden etape ser vi frem til atter at imødekomme efterspørgslen på attraktive lejligheder i Aalborg til blandt andet de mange nye studerende,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS.

DEAS bidrager samtidig til projektet som bygherrerådgiver, så PFA sikres attraktive ejendomme, der rammer en udformning og funktionalitet, som efterspørges nu og i fremtiden.

Åbent hus d. 17. juni 2018 kl. 11-12.

Om Havnehusene Stjernepladsen 41
• Boligejendom med 95 lejligheder, som fås med 1-4 værelser.
• Bygningen har springende højder, men det højeste tårn er 13 etager.
• Bygget i røde mursten og hvid beton, inspireret af industriområdets oprindelige hvide kornsiloer, som også har inspireret til et hvidt gårdrum i midten af ejendommen.
• Projektet er tegnet af arkitektfirmaet Sangberg, mens Niras er rådgivende ingeniør.
• Læs mere på www.havnehusene.dk.

Direktør Michael Bruhn, PFA Ejendomme, mobil 24 28 46 30
Udlejningschef Maivi Herup, DEAS, mobil 27 90 13 30

Kort om PFA
PFA Pension blev i 1917 dannet af en række arbejdsgiverorganisationer som et uafhængigt selskab med det ene formål at sikre medarbejdere og familier en tryg økonomisk fremtid. Det førte til dannelsen af Pensionsforsikringsanstalten, Aktieselskab, som PFA oprindeligt hed. I dag er PFA vokset til at have ca. 1,2 mio. kunder i alt fra en lang række af Danmarks største virksomheder og organisationer. Men pejlemærket er stadig det samme. Det handler om at skabe størst mulig værdi til kunderne.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af schoppingcentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 76.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

CALUM udvider med nye lejligheder på Eternitgrunden26.4.2018 08:26pressemeddelelse

Ejendomsselskabet CALUM er aktiv i flere byudviklingsområder i Aalborg, og Eternit-grunden midt i byen er ingen undtagelse. Den 1. september står 29 nye lejeboliger klart til indflytning. ”Med Gavlhusene omdanner vi et smukt ældre hus fra 1897 til 29 unikke lejligheder med sjæl og historie. Vi mixer gammelt og nyt og har som altid truffet et enkelt og kvalitetsbevidst materialevalg,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Den gamle smukke facade ud mod Alexander Foss Gade er bevaret, mens der på den modsatte facade mod gårdrummet skabes et moderne udtryk. DEAS er udpeget til at stå for førstegangsudlejning samt efterfølgende administration af Gavlhusene, hvor der er lagt vægt på gode uderum. På taget etableres en stor tagterrasse med udsigt over området, og beboerne får eget orangeri, hvor de har rig mulighed for at opholde sig i grønne og lyse omgivelser. By med vokseværk ”Vi ser frem til at sætte gang i udlejningen på vegne af CALUM, der rammer et behov og en efterspørgsel i mar

PFA udpeger DEAS som bygherrerådgiver til Gartnerbyen9.3.2018 07:52pressemeddelelse

I Odenses spirende bydel Gartnerbyen opfører pensionsselskabet PFA 157 lejeboliger til både familier og seniorer. Boligerne spænder fra 55-103 m2 og er fordelt på 72 rækkehuse samt 85 lejligheder i etagebyggeri. I løbet af marts forventes spaden at gå i jorden til PFA’s seks-etagers byggeprojekt, som forventes at stå færdigt i sommeren 2019. DEAS er udpeget som bygherrerådgiver og skal varetage PFA’s interesser, så byggeriet får en høj og fremtidssikret standard. ”Gartnerbyen er et helt unikt område i Odense, som vi er stolte over at være med til at udvikle. Vi opfører boliger til et bredt publikum, samtidig med at vi skaber fundamentet for et godt afkast til vores 1,2 mio. pensionskunder. Med DEAS som bygherrerådgiver forventer vi et resultat i høj kvalitet, hvor der er tænkt i langsigtede og økonomisk bæredygtige løsninger,” siger Michael Bruhn, ejendomsdirektør i PFA. DEAS er en erfaren bygherrerådgiver, der har været samarbejdspartner for PFA på flere store byggeprojekter. ”Vi glæd