Nu begynder den nye nordiske League of Legends Esportsturnering

Otte danske hold dyster fra næste uge om at repræsentere de rød/hvide farver i den nye nordiske Esportsturnering, som er skabt i samarbejde mellem Telia og den globale ejer af League of Legends, Riot Games. Alle kampe kan følges gratis online helt frem til den nordiske finale.
Telia Esports Series Denmark indleder League of Legends-turneringen den 8. juni 2020.

Mandag 8. juni kan man første gang logge sig på Telia Esports Series Denmark og opleve de intense kampe live, når otte hold indleder den danske turnering. Det hele kulminerer i den nationale finale 27. juli 2020.

De bedste to hold fra den nationale serie går videre til Telia Esports Series Masters-turneringen i august, hvorfra de bedste hold kan kvalificere sig til det nye Northern League of Legends Championship. Herfra er der yderligere mulighed for at spille sig videre til den europæiske liga.

Fire inviterede hold
Af de otte danske hold i Telia Esports Series League har de fire hold kvalificeret sig via en helt åben turnering, der har været afviklet henover de seneste par måneder. Derudover træder fire inviterede LoL-hold ind i turneringen nu. Det drejer sig om Atlando Esports, Hillerød eSport, Vipers Inc. og Masonic

League of Legends er på blot ti år blevet verdens mest populære computerspil. Spillet er udviklet og ejet af Riot Games, der i dag arrangerer online og fysiske turneringer i stadionformat over hele verden. Især i USA og Asien er League of Legends ekstremt populært, og transmissionen af det seneste verdensmesterskab tiltrak flere end 100 mio. unikke seere.

”League of Legends er en udbredt og populær Esportsgren – og potentialet i Norden er stadig stort, både som tilskuersport og i forhold til at udvikle nye talenter. Sammen med Riot Games har vi derfor sat os for at gøre de nordiske lande til en ny, stærk del af den globale LoL-kultur ved at give spillere og seere oplevelser og indhold af international kvalitet. Der er tale om en stor nordisk satsning”, forklarer Sine Smith-Jensen, Director of Commercial Management i Telia.

Se med på Telia Esports Series Denmark
Selve afviklingen af den danske LoL-turneringen er lagt i hænderne på de erfarne arrangører fra Esportplatformen Leagues.gg.

“Leagues.gg har arrangeret adskillige årlige League of Legends-turneringer, herunder den populære League Championship Denmark-turnering, som har hjulpet danske talenter med at udvikle sig til højere niveauer. Udover at være turneringsarrangør fungerer Leagues.gg også som en samlet platform for danske fans af League of Legends”, slutter Sine Smith-Jensen.

Den første transmission finder sted den mandag 8. juni 2020 kl. 18.00 og kan streames via Telia Esports Series Denmark eller på Twitch.

Se mere om Telia Esports Series.

Sine Smith-Jensen, Director of Commercial Management i Telia
Telia Esports Series Denmark

Ørestads Boulevard 45

Dansk turisme vil udnytte mobildata til at optimere sommerens højsæson26.1.2024 12:14:20 CET | Pressemeddelelse

Et samarbejde mellem VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme, Vestkystens destinationsselskaber, teknologivirksomheden NTT DATA Business Solutions, Telia og flere andre dataleverandører giver værdifuld indsigt i turisters bevægelses- og forbrugsmønstre. Platformen VisitData vil revolutionere det danske turisterhvervs muligheder for planlægning og prioritering inden for handel, transport, overnatning, underholdning og restauranter.