NTL bringer lyd og leg til Grønland

INUNA Podcast og skuespillere fra Nordisk Teaterlaboratorium i Holstebro er rejst til Grønland  for at være en del af Nuuk Nordisk Kulturfestival.

Skuespillere fra Nordisk Teaterlaboratorium i Holstebro er rejst til Grønland for at lave workshops med skolebørn og for at være en del af Nuuk Nordisk Kulturfestival.

Sammen med de tre grønlandske skuespillere Kuka Fleischer, Kristian Mølgaard og Arnaq Petersen skal skuespillerne fra NTL lave aktiviteter med børn på forskellige skoler under temaet Unity in Diversity.  Det kulminerer i en stor forestilling sammen med skolebørnene på Grønlands Nationalteater søndag d. 28. maj kl. 14.00.

Turen er en del af vores kunstneriske samarbejde, Corvus Corax 20XX, med Det Grønlandske Nationalteater, hvis formål er at styrke den kulturelle forbindelse mellem Danmark og Grønland. Projektet er støttet af Færch Fonden, A.P. Møller Fonden, Augustinus Fonden og Holstebro Kommune.

INUNA Podcast i Nuuk

Inuna Podcast vil også være til stede på Nuuk Nordisk Kulturfestival for at researche og møde nye potentielle partnerskaber. Er du interesseret i at høre mere eller få en snak med projektleder Arnannguaq Gerstrøm i Grønland, kan hun træffes i Nuuk fra den 27. maj – 3. juni.

Kontaktinfo

E: inuna@ntl.dk, M: +45 2115 3275

Teaterleder af Nordisk Teaterlaboratorium Per Kap Bech Jensen kan desuden også træffes i Nuuk fra den 27. – 30. maj.

Kontaktinfo

E:per@ntl.dk, M: +45 5136 4770

Om Nuuk Nordisk

Siden 2015 har Nuuk Nordisk Kulturfestival været med til at sætte standarden for, hvor langt kunst og kultur kan komme inden for det nordiske samarbejde. Nuuk Nordisk Kulturfestival er en ugelang fejring af kunst og kultur I alle afskygninger – langt fra hjertet af Norden, men tæt på hjertet af det nordiske samarbejde.

Nuuk Nordisk tilbyder under kulturfestivalen hvert andet år en bred række af programpunkter med nye multimodale produktioner, der involverer publikum til samskabelse og deltagelse og som nedbryder grænserne mellem underholdning og kunst, udøvere og tilskuere samt publikum og venue.

Festivalen finder sted 25-28. maj 2023