NREP vælger Newsec til forvaltning af danske ejendomme på mere end 1 mio. kvm.

NREP har valgt Newsec som ny samarbejdspartner til full service ejendomsforvaltning herunder bæredygtighedsydelser for selskabets danske portefølje. Aftalen træder i kraft den 1. oktober i år.
Administrationsaftalen mellem NREP og Newsec dækker en af de største og hurtigst voksende ejendomsporteføljer i Danmark.

NREP og Newsec Property Asset Management har indgået et nyt samarbejde omkring full service ejendomsforvaltning indeholdende ejendoms- og selskabsadministration, ejendomsdrift samt bæredygtighedsydelser for ca. 100 ejendomme i NREP’s danske ejendomsportefølje.

Administrationsaftalen, der træder i kraft 1. oktober 2022, dækker en af de største og hurtigst voksende ejendomsporteføljer i Danmark. Porteføljen består af en lang række ejendomssegmenter blandt andet bolig, kontor, detail og shoppingcentre, logistik samt social infrastruktur som friplejehjem og seniorboliger.

”Det er vigtigt for NREP, at vi har en samarbejdspartner inden for administration, drift og bæredygtighed, der kan være med til at udfolde vores ambitioner om at forandre ejendomsbranchen og skabe bedre og mere bæredygtige byer. Her ser vi Newsec som den rette partner til opgaven. De har vist os, hvordan de vil kunne bidrage til en positiv udvikling af porteføljen. Det gælder både i forhold til kvalitet i serviceleverancer, digitale løsninger, lejeroplevelser samt med energioptimering af ejendomme og grøn ejendomsdrift,” siger Henrik Skak Bender, driftsdirektør og partner i NREP.

NREP og Newsec har i forvejen lignende aftaler i Norge og Finland. Med valget af Newsec til det danske marked har NREP valgt en skalérbar løsning, der vil kunne rulles ud til eventuelle nye markeder. Den nye aftale indebærer samtidig, at NREP’s eksisterende aftale med Cobblestone ikke forlænges:

”Vi har haft et godt og konstruktivt samarbejde med Cobblestone og andre leverandører gennem en årrække. I den periode er vores forretning blevet større, mere kompleks og mere international, og vores forventning er, at det vil fortsætte. Det indebærer nye behov, og derfor har vi afsøgt mulighederne i markedet for bedst muligt at understøtte den næste fase i vores udvikling,” siger Henrik Skak Bender.

Konkrete løsninger til klimamålsætninger
I Newsec glæder adm. direktør Kim Andersen sig over, at man er blevet betroet opgaven med at administrere og udvikle en af de største porteføljer i Norden. Han ser et godt match i Newsecs størrelse og ekspertise i forhold til at administrere og udvikle porteføljen i tråd med NREP’s ønsker.

”Vi er glade og taknemmelige for, at NREP har bedt os løfte denne store opgave. Det handler ikke alene om at få lov til at arbejde med en af de største og mest komplekse porteføljer i Norden, men også om at bidrage til udviklingen af en bæredygtig forvaltning af ejendomme. I den sammenhæng er NREP en fantastisk samarbejdspartner med en klar vision for deres portefølje, som vi glæder os til at være med til at realisere gennem konkrete løsninger til nedbringelse af C02 fra ejendommene,” siger Kim Andersen, adm. direktør i Newsec, og fortsætter:

”Den grønne omstilling er blevet den vigtigste driver i ejendomsbranchen, og det er særligt NREP, der har drevet den udvikling. Vi glæder os nu til at vise den fulde pallette af, hvad vi kan tilbyde inden for bæredygtighed, ligesom vi kommer til at stille os til rådighed for NREP inden for andre afgørende områder, heriblandt nye digitale løsninger der kan skabe bedre services og mere convenience for lejerne.”

NREP og Newsec Property Asset Management samarbejder allerede i dag om administrationen af Dades-porteføljen, som NREP overtog forvaltningen af i 2021.

Newsec Property Asset Management er den største ejendomsforvalter i Nordeuropa med i alt 47 millioner kvadratmeter under forvaltning.

Fakta om aftalen:

• Den nye aftale træder i kraft 1. oktober 2022.
  • Aftalen vedrører i alt 1.085.000 kvadratmeter beliggende i primært Storkøbenhavn, Odense og Aarhus.
  • Porteføljen består af 70 ejendomme på mere end 625.000 kvadratmeter samt 36 ejendomme under opførelse med et kommende areal på 460.000 kvadratmeter.

Om Newsec

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe - tilbyder ejendomsejere, investorer og lejere et komplet udvalg af services inden for ejendomsrådgivning og ejendomsforvaltning. Newsec blev grundlagt i 1994 og er i dag et partnerejet selskab med ca. 2.400 medarbejdere fordelt på de syv nordiske og baltiske markeder. I 2018 åbnede Newsec et kontor i London for at assistere internationale investorer med interesse i Norden og Baltikum

Newsec har ca. EUR 65 mia. under forvaltning og tegner årligt lejeaftaler på ca. 1,6 mio. kvadratmeter, formidler transaktioner for ca. EUR 7,6 mia. og vurderer ejendomme til en værdi af EUR 188 mia. Takket være en stor volumen og lokal tilstedeværelse kombineret med dyb indsigt i en række brancher, har Newsec en unik ekspertise på ejendomsmarkedet i Nordeuropa.

Markedsrapporten Newsec Property Outlook er udgivet siden 2001. Download den seneste udgave på www.newsec.com/npo

Newsec: Martin Bekker Bauer, kommunikationschef, +45 2615 5052, mbb@newsec.dk
NREP: Anders Rosendahl, pressekontakt, +45 4048 3766, anro@nrep.com

NREP A/S er en nordisk ejendomsvirksomhed med base i København som udvikler, administrerer, investerer og innoverer for at forbedre det byggede miljø til fordel for alle stakeholdere. NREP har en langsigtet tilgang til værdiskabelse på tværs af sine primære segmenter: Boliger, logistik, plejehjem og kontorer. Virksomheden har flere end 500 ansatte, og ejendomsporteføljen på mere end 5,5 mio. kvadratmeter i Danmark, Finland, Sverige, Norge og Polen har en samlet værdi på over 90 mia. kr. NREP foretager i gennemsnit mere end en investering om ugen og er en anerkendt pioner inden for bæredygtighed, kundefokus og brug af ny teknologi. Se mere på www.nrep.com