NORDJYSKE Medier har løst IT-nedbrud

NORDJYSKE Medier blev onsdag 9. januar 2019 ramt af et stort IT-nedbrud. Nedbruddet påvirkede alle koncernens aktiviteter i selve NORDJYSKE Medier og i datterselskaberne Nordiske Medier og Jubii. Sent onsdag aften blev problemerne løst, og driften af digitale, elektroniske og trykte udgivelser blev normaliseret.

Nedbruddet medførte, at alle websites ikke blev opdateret onsdag. Desuden udkom Morsø Folkeblad ikke, og NORDJYSKE Stiftstidende og Licitationen er ikke udkommet torsdag. Tv-kanalen 24NORDJYSKE var også omfattet af nedbruddet og udkommer igen normalt, mens radiokanalerne ANR og Radio NORDJYSKE stort set ikke blev berørt.

Det skal understreges, at årsagen til nedbruddet ikke er udefrakommende cyber-angreb og heller ikke opdateringer af software. Årsagen er et nedbrud i den centrale serverstruktur. NORDJYSKE Medier er i tæt dialog med koncernens eksterne leverandører for at sikre, at det ikke kan ske igen.

NORDJYSKE Mediers administrerende direktør, Morten Vinther Jensen, siger:

”Det er et usædvanligt og meget uheldigt nedbrud, vi har oplevet, og vi koncentrerer os nu om, at det ikke kan ske igen. Vores medarbejdere har været enestående i den svære situation, og de har bidraget til, at vi er kommet på fode igen og kan fortsætte med at udgive medier med uformindsket styrke.”

NORDJYSKE Medier beklager og undskylder over for sine kunder og brugere de omfattende IT-problemer.

For spørgsmål, kontakt NORDJYSKE Mediers administrerende direktør, Morten Vinther Jensen:
tlf. 99353535.