Blue City A/S

Når Black Friday bliver til en grøn forretning – omsætningsrekord i Blue City og stor miljøgevinst for klimaet

Black Friday blev til en grøn forretning, for danskerne har virkelig taget den bæredygtige dagsorden til sig. ”Vi oplevede, at rekordmange gik med på bølgen om at gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen” - udtaler CEO Mikkel Fruergaard.

Traditionelt er elektronik et af de helt hotte produktområder til Black Friday og i år oplevede Blue City en markant stigning i efterspørgslen på de bæredygtige løsninger.

En omsætning tæt på DKK 24 millioner og på den gode side af 250.000 kg CO2 sparet blev det til i november måned hvilket er ny rekord på begge parametre.

”Selvom mange købte bæredygtigt her i november, er der stadigvæk markant flere forbrugere og virksomheder der køber nyt, så der er bestemt plads til forbedring. Det meste af den elektronik, vi kasserer efter få år, kan sagtens leve og gøre nytte i meget længere tid, end hvad tilfældet er i dag. Black Friday og november i hele taget var dog et klart bevis på, at flere og flere kunder gerne vil gå med ind i kampen mod e-waste. Udviklingen mod større genbrug af elektronik er godt i gang, og i takt med at stadig flere forbrugere og virksomheder får større fokus på CO2-aftryk og anden miljøpåvirkning, føler vi os sikre på at markedet vil stige eksplosivt i størrelse” – udtaler CEO Mikkel Fruergaard.

Mikkel Fruergaard
CEO & Partner
Mobil: 20820520
E-mail: mfr@bluecity.dk

Information om Blue City A/S

Blue City A/S
Brudelysvej 23
2880 Bagsværd

Blue City handler med bæredygtigt elektronik, og tror på en bæredygtig fremtid, hvor genbrug er det naturlige valg. Derfor køber og sælger vi bæredygtigt elektronik fra og til virksomheder og privatpersoner. Det har vi gjort siden 2014, hvor Blue City så dagens lys.

Følg pressemeddelelser fra Blue City A/S

Flere pressemeddelelser fra Blue City A/S