MT Højgaard udvider samarbejdet med DEAS

Flintholm Company House er DEAS' hovedkontor i København på Frederiksberg.

Bygge- og anlægsvirksomheden MT Højgaard har valgt at overdrage administrationen af selskabets portefølje af erhvervsejendomme til ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S.

De otte ejendomme ligger fordelt over hele landet, og med dem følger i alt 21 erhvervslejemål, som DEAS fra 1. juli 2017 overtager den daglige drift og administration af.

DEAS er blandt landets største inden for management af kontor- og butiksejendomme og administrerer samlet set mere end 4.600 erhvervslejekontrakter fordelt på cirka 2,45 mio. m2 og er i forvejen en kendt samarbejdspartner hos MT Højgaard.

Selskaberne samarbejder i forvejen om en række OPP-projekter, hvor de sammen med private investorer står for udvikling, opførelse samt drift og vedligehold af bygninger til det offentlige.

MT Højgaard har tidligere selv stået for administrationen af erhvervsejendommene og deres lejemål, og beslutningen om at udlicitere administrationen er truffet for at fokusere på kerneforretningen.

I DEAS ser man frem til samarbejdet og er glade for udvidelsen.

”MT Højgaard er en stor aktør i byggebranchen, og vi er altid positive over for nye muligheder og samarbejder, hvilket på et overordnet plan også er helt i tråd med vores vækststrategi i DEAS. På et mindst ligeså vigtigt plan ser vi frem til at møde de nye erhvervslejere i en nærværende og professionel dialog om deres lejemål,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS.

Om MT Højgaards portefølje
• 8 ejendomme med i alt 21 erhvervslejemål.
• Ejendommene er beliggende i Odense, Fredericia, Viborg, Esbjerg, Aalborg, Frederikshavn, Kalundborg og Hillerød.

Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, mobil 27 90 10 35

Kort om MT Højgaard
MTH GROUP er blandt de førende aktører i bygge- og anlægsbranchen i Norden og udfører projekter i Danmark samt fokuserede aktiviteter i udvalgte lande. Koncernen består af virksomhederne MT Højgaard, Enemærke & Petersen, Lindpro, Scandi Byg og Ajos samt de delejede virksomheder Greenland Contractors og Seth. MTH GROUPs 4.200 medarbejdere har fokus på produktivitet, bæredygtighed, intelligente løsninger og kvalitet. Koncernen forventer en omsætning på 7,2 mia. kr. i 2017. mth.dk.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af shoppingcentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Flintholm Company House er DEAS' hovedkontor i København på Frederiksberg.
Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS

CALUM udvider med nye lejligheder på Eternitgrunden26.4.2018 08:26pressemeddelelse

Ejendomsselskabet CALUM er aktiv i flere byudviklingsområder i Aalborg, og Eternit-grunden midt i byen er ingen undtagelse. Den 1. september står 29 nye lejeboliger klart til indflytning. ”Med Gavlhusene omdanner vi et smukt ældre hus fra 1897 til 29 unikke lejligheder med sjæl og historie. Vi mixer gammelt og nyt og har som altid truffet et enkelt og kvalitetsbevidst materialevalg,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Den gamle smukke facade ud mod Alexander Foss Gade er bevaret, mens der på den modsatte facade mod gårdrummet skabes et moderne udtryk. DEAS er udpeget til at stå for førstegangsudlejning samt efterfølgende administration af Gavlhusene, hvor der er lagt vægt på gode uderum. På taget etableres en stor tagterrasse med udsigt over området, og beboerne får eget orangeri, hvor de har rig mulighed for at opholde sig i grønne og lyse omgivelser. By med vokseværk ”Vi ser frem til at sætte gang i udlejningen på vegne af CALUM, der rammer et behov og en efterspørgsel i mar