Meyers serverer bæredygtighed til tusindvis af gæster på Tomorrow Festival

Når bæredygtighedsfestivalen Tomorrow ser dagens lys i Valbyparken d. 3. og 4. september, skal mad og måltider på dagsordenen. I området TASTE vil Meyers servere tempeh-burgere og squid rolls og gøre gæsterne klogere på grøn velsmag.

Meyers byder bl.a. på en master class i grøn velsmag under Tomorrow Festival. Foto: Kaspar Mørk Arianto

Smag på en mere bæredygtig fremtid:

Vi ved det godt alle sammen: Vi skal købe mere bæredygtigt, bygge mere bæredygtigt, bo mere bæredygtigt, spise mere bæredygtigt, ja, leve mere bæredygtigt. Men hvordan? I stedet for løftede pegefingre og dystre formaninger inviterer den første udgave af Tomorrow Festival gæsterne til at opleve, lege med, indhylle sig i og smage på fremtidens bæredygtige løsninger.

Meyers træder ind som hovedpartner på den del af festivalen, der under overskriften TASTE Tomorrow skal skabe vedkommende og bæredygtige madoplevelser.

”Hos Tomorrow er vi ikke kun begejstrede for Meyers’ gastronomi. Vi er også superbegejstrede for, at Meyers som frontløbere for en mere bæredygtig madproduktion er med til at ændre både vores spisevaner og madkultur, så kvalitet og bæredygtighed går op i en højere enhed.” siger CEO for Tomorrow Festival, Caroline Søeborg Ahlefeldt.

Confiteret blæksprutte og grøn master class:

På TASTE-delen af Tomorrow Festival kan gæster sætte tænderne i mad fra Meyers under tre forskellige temaer: GROW med fokus på grønne råvarer og fremtidens dyrkningsmetoder, SEA med fokus på bæredygtigt fiskeri og tang, samt MEAT med fokus på nye, bæredygtige proteinkilder.

Derfor vil menuen byde på 'chunky greens' af letrøget knoldselleri med bouillon på nøddemælk og timian-olie, ’squid rolls’ med confiteret blæksprutte i briochebrød og saftige 'veggie wonder'-burgere med bøf af dansk quinoa og tempeh. Foruden de tre bud på fremtidens, bæredygtige festivalmåltider, inviterer undervisere fra Meyers Madhus også til en masterclass i grøn velsmag fredag d. 3. september.

Lørdag d. 4. september deltager Claus Meyer i en samtale med kok Christian Puglisi og forsker i bæredygtige madvaner Morten Wendler Jørgensen om, hvordan vi som samfund bryder med de kødglade vaner og gør det klimavenlige måltid til normalen.

• Tomorrrow Festival finder sted den 3. og 4. september 2021 i Valbyparken.

• Prisen for en partout-billet er 750 kr., mens en endagsbillet kan fås for 499 kr. Børn under 14 får gratis entré. 25% rabat til studerende, pensionister og grupper på min. 10 personer.

• Man kan booke plads til Meyers’ Tomorrow Festival-workshop i grøn velsmag via meyers.dk/eventkalender fra fredag d. 20. august kl. 12.

CEO for Tomorrow Festival, Caroline Søeborg Ahlefeldt. Foto: PR
Grafik: Tomorrow Festival

Det er ganske vist: Nu åbner spiseriet DEILIG for aftenservering i det nye H.C. Andersens Hus3.11.2021 07:11:00 CET | Pressemeddelelse

De afsluttende byggekapitler er ved at blive skrevet til det nye H.C. Andersen Hus, så det eventyrlige museumsprojekt snart kan opleves i fuldt vigør. Siden starten af august har spiseriet DEILIG, som drives af Meyers, holdt snigpremiere med frokoståbent. Men fra d. 11. november svinger køkkenchef Tanja Weber også gryderne efter mørkets frembrud med fire serveringer og tilhørende vine for 550 kr.

Fra kompost til klimamad: Nyt samarbejde forvandler skæve overskudsgrøntsager til frokost i kantinen14.10.2021 09:28:29 CEST | Pressemeddelelse

Ny klimaberegner gør det let at måle CO2-udledning: Danske Rambøll vil reducere CO2-udledningen i kantinen med 25%22.9.2021 06:53:00 CEST | Press release

I foråret præsenterede Meyers sine klimamål frem mod 2030 og 2050. Den helt store nyhed var en klimaberegner, som kan måle CO2-aftryk fra råvarer og drift i storkøkkener. Nu er første udgave af BI-værktøjet rullet ud i knap 90 virksomhedskantiner i samarbejde med Rambøll, der selv har sat sig det mest ambitiøse CO2-reduktionsmål af alle.

B Corp-certificering skal understøtte styrket bæredygtighedsindsats i Meyers14.9.2021 06:48:59 CEST | Press release