Meyers Kantiner vinder Folketinget

Danske politikere og besøgende på Christiansborg vil også i de kommende år kunne nyde mad fra Meyers i Folketingets spisesteder.

Foto: Kaspar Mørk Arianto

I 2011 vandt Meyers Kantiner første gang udbuddet om driften af Snapstinget og mødeforplejning i Folketinget. Siden da har op mod 500 politikere og besøgende hver dag sat sig til bords på Christiansborg for at nyde et måltid forankret i solidt kokkehåndværk og et fagligt kodeks om god smag og samvittighed.

Den 1. juli 2020 påbegyndte Meyers Kantiner og Folketinget en tredje samarbejdsperiode ovenpå en veloverstået udbudsrunde.

En unik platform:

Kontrakten handler om mere end bare gæsteantal og økonomi, hvis man spørger administrerende direktør i Løgismose Meyers og Meyers Kantiner, Jesper Uggerhøj:

”At drive kantiner og skabe madoplevelser i Folketinget er en opgave, som vi igen går til med stor ydmyghed. Det er en helt unik platform til at kunne vise Folketingets medlemmer, samt gæster fra ind- og udland, hvad det danske kongerige kan tilbyde af lokale og gerne økologiske kvalitetsråvarer,” siger han og uddyber:

”Ambitionen omkring vores tilstedeværelse i Folketinget er at skabe velsmag og værtskab, der både trækker på den danske madlavnings rødder, men også peger mod en kreativ og mere grøn fremtid, hvor bæredygtighed, klima og madspild er bare få af vores vigtigste indsatsområder.”

• Meyers Kantiner har for tredje gang siden 2011 vundet udbuddet om drift af Folketingets spisesteder og mødeforplejning.

• Den nye kontrakt startede d. 1. juli 2020 og løber i fire år med option på to års forlængelse.

• Kontrakten rummer drift af 'Snapstinget' med tre spisesteder og en café. Herudover servicerer Meyers Kantiner gæster og politikere ifm. arrangementer som folketingsvalg, flagdage, statsborgerskabsdage, Kulturnatten m.m.

• Meyers Kantiner driver highend-kantiner og medarbejdercaféer på tværs af Danmark.

Foto: Kaspar Mørk Arianto
Snapstinget er Folketingets kantine. Foto: David Kahr
Jesper Uggerhøj (tv) - administrerende direktør for Løgismose Meyers og Meyers Kantiner. Adam Usman (th) - kommerciel direktør for Meyers Kantiner. Foto: Kaspar Mørk Arianto

Meyers lancerer ny digital platform for firmafrokost14.9.2020 11:50:16 CESTPressemeddelelse

Brugervenlighed, fleksibilitet og tilgængelighed - det har været udgangspunktet for den nye digitale frokostportal, som Meyers lancerer i dag. Med portalen vil Meyers sætte nye standarder for håndtering og bestilling af firmafrokost i en digital model, der både tilgodeser virksomheder i deres søgen efter en ny frokostordning og samtidig er et selvbetjeningsværktøj, der gør det lettere for den frokostansvarlige i dagligdagen.

Nyt initiativ: Meyers Kantine i samarbejde med skånsomt kystfiskeri giver frisk fisk på frokostbuffeten3.9.2020 11:10:00 CESTPressemeddelelse

I går lagde fiskekutteren til kaj foran Meyers Kantine hos Pension Danmark, der har adresse på Langelinie. Med sig havde kutteren dagens friske fangst fra havne og kyster i nærheden; fanget efter skånsomme fiskemetoder og med redskaber, der passer på havmiljøet. På kajen ventede køkkenchef Maurice med den store grill og alt det gode tilbehør, så de friskfangede fisk blev en del af dagens frokostbuffet til glæde for de spisende gæster.

Roskilde blues no more: Nordeuropas største festival indgår samarbejde med Meyers om levering af flæskestegssandwich, øl og drinks til døren23.6.2020 09:09:03 CESTPressemeddelelse

Den 50. udgave af Roskilde Festival er aflyst og erstattes af en gør-det-selv-version lørdag d. 4. juli. Nu gør festivalen sammen Meyers og en række sponsorer det muligt også at få leveret smagen af Nordeuropas største musik- og kulturfest til hjemme-campen. 15% af omsætningen går til festivalens velgørenhedsarbejde.