Meyers Kantiner vinder Folketinget

Danske politikere og besøgende på Christiansborg vil også i de kommende år kunne nyde mad fra Meyers i Folketingets spisesteder.
Foto: Kaspar Mørk Arianto

I 2011 vandt Meyers Kantiner første gang udbuddet om driften af Snapstinget og mødeforplejning i Folketinget. Siden da har op mod 500 politikere og besøgende hver dag sat sig til bords på Christiansborg for at nyde et måltid forankret i solidt kokkehåndværk og et fagligt kodeks om god smag og samvittighed.

Den 1. juli 2020 påbegyndte Meyers Kantiner og Folketinget en tredje samarbejdsperiode ovenpå en veloverstået udbudsrunde.

En unik platform:

Kontrakten handler om mere end bare gæsteantal og økonomi, hvis man spørger administrerende direktør i Løgismose Meyers og Meyers Kantiner, Jesper Uggerhøj:

”At drive kantiner og skabe madoplevelser i Folketinget er en opgave, som vi igen går til med stor ydmyghed. Det er en helt unik platform til at kunne vise Folketingets medlemmer, samt gæster fra ind- og udland, hvad det danske kongerige kan tilbyde af lokale og gerne økologiske kvalitetsråvarer,” siger han og uddyber:

”Ambitionen omkring vores tilstedeværelse i Folketinget er at skabe velsmag og værtskab, der både trækker på den danske madlavnings rødder, men også peger mod en kreativ og mere grøn fremtid, hvor bæredygtighed, klima og madspild er bare få af vores vigtigste indsatsområder.”

• Meyers Kantiner har for tredje gang siden 2011 vundet udbuddet om drift af Folketingets spisesteder og mødeforplejning.

• Den nye kontrakt startede d. 1. juli 2020 og løber i fire år med option på to års forlængelse.

• Kontrakten rummer drift af 'Snapstinget' med tre spisesteder og en café. Herudover servicerer Meyers Kantiner gæster og politikere ifm. arrangementer som folketingsvalg, flagdage, statsborgerskabsdage, Kulturnatten m.m.

• Meyers Kantiner driver highend-kantiner og medarbejdercaféer på tværs af Danmark.

Foto: Kaspar Mørk Arianto
Snapstinget er Folketingets kantine. Foto: David Kahr
Jesper Uggerhøj (tv) - administrerende direktør for Løgismose Meyers og Meyers Kantiner. Adam Usman (th) - kommerciel direktør for Meyers Kantiner. Foto: Kaspar Mørk Arianto

Fasangården går julen i møde med et stemningsfyldt adventsprogram og en helt særlig julefrokostmenu14.11.2022 12:19:26 CET | Pressemeddelelse

I hele julemåneden forvandles Fasangården, i hjertet af Frederiksberg Have, til et magisk sted for både børn og voksne. Når Claus Meyer har tændt juletræet den 27. november, vil der være juleknas, julehistorier, engleblid korsang hver søndag i advent i den stemningsfyldte gård. Indenfor i Fasangårdens lune stuer vil gæster som i år kunne få smørrebrød til frokost.

MEYERS BAGERI PÅ GAMMEL KONGEVEJ INVITERER TIL ÅBNINGSFEST OG INTRODUCERER ØKOLOGISKE SURDEJSPIZZAER OG NYT VINØST NABOSKAB28.10.2022 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I august 2022 åbnede Meyers Bageri på Gammel Kongevej 107 blødt op med bagværk, konditorkager og velsmagende morgen- og frokostretter med udgangspunkt i kornet. Efter de indledende tre måneder er bageriet nu klar til at invitere aftengæster indenfor til sæsonnære surdejspizzaer, snacks og velvalgte vine fra naboen. Dørene slås op med en stor åbningsfest med gratis pizzaslices og 50 % på pizzakortet torsdag 3. november.