Meyers åbner officielt den nyrenoverede restaurant SULT

Mad og film taler sammen hos SULT, når Meyers den 9. september officielt lancerer den nyrenoverede restaurant i Cinemateket med en menu fuld af filmreferencer og en kavalkade af events.

Med Meyers' overtagelse af SULT i Cinemateket har restauranten været igennem en gastronomisk opdatering, og indretningen har fået en kærlig overhaling. En officiel åbning i marts blev udskudt pga. coronapandemien - noget af en cliffhanger - men den 9. september 2020 lanceres SULT så endelig med en spritny menu fuld af referencer til filmens verden og et eventprogram, der bl.a. byder på ”Dinner and a Movie”, weekendbrunch, filmquizzer, Burger & Banko og en række andre initiativer, der vil gøre det til en endnu større oplevelse at tage i biografen.

Jules Winnfields Big Kahuna Burger og Jack LaMottas livret
Holdet bag SULT er gået på opdagelse i filmhistoriens rige katalog af scener, hvor mad spiller en hovedrolle, og således byder det nuværende aftenkort på ”Big Kahuna Burger” fra ”Pulp Fiction”, ”Flat Iron Steak” fra ”Raging Bull”og falafelretten fra ”He died with a Felafel in his hand”.

SULT skal være er et uhøjtideligt spisested, hvor vi undersøger de mange muligheder i grænselandet mellem mad og film. Vores drive in bio Verdens Bedste Køretur, som vi lavede med Cinemateket i maj, var for så vidt også et eksempel på den interesse,” siger Claus Meyer.

Udover Hollywoods fortællinger er menuen hos SULT inspireret af dinerens burgere og deli’ens hurtige bidder. Det er comfort food, der er lige at gå til, men lavet ordentligt. I ”Lille Sult”, som er SULTs tilbud om dagen, kan man bl.a. nyde sødt bagværk, lune panini, kaffe eller et glas vin. Hver weekend byder SULT på en af byens mest overdådige brunchbuffeter. Konceptet har eksisteret længe, men kvalitet og håndværk har nu fået et nøk opad.

Dinner & a movie
I samarbejde med Cinemateket vil SULTs køkkenhold understøtte aktuelle film, festivaler og arrangementer med specialmenuer. Et eksempel på det er ”Dinner & a Movie”, som er SULTs svar på en teatermenu, hvor man kan nyde en ”Helaftensfilm” med 5 retter af tre serveringer, som er tematiseret ift. Cinematekets program.

Gæt en film
Som et ekstra krydderi på filmoplevelsen, inviterer SULT på tilbagevendende arrangementer hver anden uge, eksempelvis vil der den første og næstsidste torsdag i måneden være henholdsvis ”Filmquiz og Middag” og ”Burger & Banko”. Her vil man kunne opleve kendte og mindre kendte ansigter fra filmens verden deltage på slap line. Første omgang af ”Burger & Banko” ruller af stablen den 17. september. Derudover vil SULT og Cinematekets fælles arrangement ”Film, Tapas og Cocktails” også være en fast del af programmet.

NOTE: Vi følger naturligvis myndighedernes retningslinjer og tager forbehold for Covid-19 ved vores lancering, daglige drift og ved afvikling af events.

Maja Jensen
PR Rådgiver
presse@meyers.dk
+ 45 2189 9171

Big Kahuna Burger hos SULT
Lille SULT
Byg din egen soft ice hos SULT

Meyers er grundlagt af den gastronomiske iværksætter Claus Meyer og har i mere end 30 år arbejdet for at fremme kvaliteterne i den danske madkultur. Meyers opererer på alle niveauer i værdikæden fra jord til bord. Hovedaktiviteterne ligger inden for restaurations- og kantinedrift, catering, frugtavl, forædlingsvirksomhed, handel, teambuilding, forskning, formidling, uddannelse og rådgivning.

Meyers lancerer ny digital platform for firmafrokost14.9.2020 11:50:16 CESTPressemeddelelse

Brugervenlighed, fleksibilitet og tilgængelighed - det har været udgangspunktet for den nye digitale frokostportal, som Meyers lancerer i dag. Med portalen vil Meyers sætte nye standarder for håndtering og bestilling af firmafrokost i en digital model, der både tilgodeser virksomheder i deres søgen efter en ny frokostordning og samtidig er et selvbetjeningsværktøj, der gør det lettere for den frokostansvarlige i dagligdagen.

Nyt initiativ: Meyers Kantine i samarbejde med skånsomt kystfiskeri giver frisk fisk på frokostbuffeten3.9.2020 11:10:00 CESTPressemeddelelse

I går lagde fiskekutteren til kaj foran Meyers Kantine hos Pension Danmark, der har adresse på Langelinie. Med sig havde kutteren dagens friske fangst fra havne og kyster i nærheden; fanget efter skånsomme fiskemetoder og med redskaber, der passer på havmiljøet. På kajen ventede køkkenchef Maurice med den store grill og alt det gode tilbehør, så de friskfangede fisk blev en del af dagens frokostbuffet til glæde for de spisende gæster.

Roskilde blues no more: Nordeuropas største festival indgår samarbejde med Meyers om levering af flæskestegssandwich, øl og drinks til døren23.6.2020 09:09:03 CESTPressemeddelelse

Den 50. udgave af Roskilde Festival er aflyst og erstattes af en gør-det-selv-version lørdag d. 4. juli. Nu gør festivalen sammen Meyers og en række sponsorer det muligt også at få leveret smagen af Nordeuropas største musik- og kulturfest til hjemme-campen. 15% af omsætningen går til festivalens velgørenhedsarbejde.