Maj Britt Andersen udnævnt til Chief Human Resources Officer for Nuuday

Ny Chief Human Resources Officer skal udvikle den agile organisation og styrke Nuuday’s kultur.
Maj Britt Andersen er ny Chief Human Resources Officer for Nuuday

Maj Britt Andersen er fra den 1. februar 2021 udnævnt til Executive Vice President og Chief Human Resources Officer (CHRO) for Nuuday og bliver som del af Nuuday’s ledelse ansvarlig for at udvikle den agile organisation og styrke Nuuday’s kultur.

Maj Britt Andersen kommer til Nuuday med 25 års international erfaring indenfor HR, transformation og forretningsrådgivning. Senest har Maj Britt været CHRO for Carlsberg Group, hvor hun siden 2017 har været ansvarlig for at drive Carlsbergs globale People Agenda og sikre, at den understøttede koncernens overordnede forretningsstrategi. Før det arbejdede Maj Britt i 15 år for den tyske softwarevirksomhed SAP AG med HR og transformation.

”Jeg glæder mig til at byde Maj Britt velkommen til Nuuday. Med udgangspunkt i Maj Britts brede internationale erfaring fra virksomheder i transformation bliver det hendes ansvar at sikre den fortsatte udvikling og styrkelse af vores agile organisation og ikke mindst vores kultur, så vi kan bygge videre på de resultater, vi allerede har opnået med vores transformation af Nuuday,” siger Michael Moyell Juul, CEO for Nuuday.

Maj Britt Andersen har en Master of Science i International Business fra Copenhagen Business School og startede sin karriere i konsulenthuset Accenture, hvor hun rådgav om forretningstransformationer i flere brancher og sektorer, herunder TDC.

”Jeg glæder mig meget til at blive en del af Nuuday og bidrage til at udvikle den agile organisation og styrke Nuuday’s kultur, så vi kan realisere Nuuday’s forretningsmæssige mål og ambitioner,” siger Maj Britt Andersen.

Chief Human Resources Officer Ketty Guldberg Madsen, som har været i TDC siden 2002 og har stået i spidsen for HR i Nuuday siden 2018, fratræder sin stilling ved udgangen af januar for at søge nye udfordringer udenfor Nuuday.

”Jeg vil gerne takke Ketty for hendes store indsats og engagement igennem mange år i både TDC og Nuuday,” siger Michael Moyell Juul.

Maj Britt Andersen er ny Chief Human Resources Officer for Nuuday