Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder

Del

Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.

Lars Blach, CEO hos eesy
Lars Blach, CEO hos eesy Philip Flindt

Nuudays digitale lavprismobilselskab eesy, runder milepæl på 100.000 kunder kun fire år efter lanceringen. Et dedikeret fokus på at skabe Danmarks nemmeste mobiloplevelse, hvor kunderne kan klare alt selv gennem en fuldt ud digital kundeoplevelse, har givet eesy førertrøjen som Danmarks hurtigst voksende mobilselskab. Og det gør direktør for eesy, Lars Blach, stolt på hele teamets vegne:

”Det er en kæmpe milepæl, og jeg er enormt stolt og glad over, at vi er nået hertil. Med 100.000 kunder, der nu har valgt en eesy oplevelse, kan vi se, vi har ramt rigtigt i markedet. Men vi hviler ikke på laubærene og vil blive ved med at tage markedsandele frem mod målet om at blive markedslederen i lavprisdelen af mobilmarkedet,” siger Lars Blach, der satte sig i direktørstolen i december 2022.

100% digital kundeoplevelse hvor man kan komme online på to minutter

Det har været mantraet siden starten for fire år siden, at det skal være så nemt og enkelt som muligt både at blive og være kunde hos eesy. Eesy henvender sig dermed til den store målgruppe blandt danskerne, som bare gerne vil have tale og data i et supersimpelt produkt, og vil kunne klare tingene selv fremfor at hænge i en lang telefonkø. I et lavprismarked med intens konkurrence om kunderne har strategien derfor været at adskille sig fra konkurrenterne gennem en 100% digital kundeoplevelse til en konkurrencedygtig pris på Danmark bedste mobilnet fra TDC NET, og med en trustpilot-score på 4,3/5 kvitterer kunderne for den gode mobiloplevelse hos eesy.

”Pris er ikke længere det eneste konkurrenceparameter. Det handler om at skabe den absolut stærkeste kundeoplevelse, der er fri for friktion. Derfor lancerede vi sidste år vores app, hvor man kan få fuldt overblik over sit abonnement og nemt tilpasse det, hvis ens behov ændrer sig. Samtidig lancerede vi i efteråret eSIM, hvor du igennem et optimeret ordreflow, nu kan komme online på blot to minutter, efter du har besluttet dig for at blive eesy-kunde.” siger Lars Blach og fortsætter:

”Vi bruger feedback fra vores kunder til løbende at styrke den digitale kundeoplevelse, så de forbedringer, vi udvikler, reelt også er noget kunderne efterspørger. Vi har for eksempel udviklet vores ”Roaming World”-produkt baseret på input fra vores kunder. Her kunne vi se hvilke lande udenfor EU, der var størst efterspørgsel efter at kunne anvende data i. Det er vores datadrevne tilgang til at forbedre kundeoplevelsen på tværs af kunderejsen, der har gjort, at vi har opnået så meget på blot fire år.”

Vigtig vækstmotor for Nuuday

Eesy er en del af Nuuday-koncernen, hvor brandet har været en vigtig drivkraft for væksten i mobilabonnementer over de seneste år. Samtidig er eesy som digital frontløber en inspiration for de andre brands i koncernen på den gode kundeoplevelse i en digital tidsalder. Det mener EVP, Jens Grønlund, der er ansvarlig for Nuudays digitale brands, herunder eesy, og som var med til at starte mobilselskabet for fire år siden:

”Det gør mig glad, at den udfordrer på lavprismarkedet, jeg var med til at sætte i søen har vækstet helt fantastisk og nu har rundet 100.000 kunder. Eesy er og vil være afgørende for, at vi fortsat er den ubetingede danske markedsleder på mobilabonnementer i Nuuday, samtidig med at brandet viser vejen for, hvordan man i 2020’erne kan skabe stærke kundeoplevelser som mobilselskab,” slutter Jens Grønlund.

Kontakter

Billeder

Lars Blach, CEO hos eesy
Lars Blach, CEO hos eesy
Philip Flindt
Download
Jens Grønlund, Nuuday EVP, Head of Nuubrands
Jens Grønlund, Nuuday EVP, Head of Nuubrands
Download

Om eesy

Eesy blev etableret i slutningen af 2020 og er en del af Nuuday, der også huser brands som bl.a. YouSee og Telmore. Eesy er et digitalt lavprismobilbrand, der tilbyder et simpelt og billigt mobilabonnement uden bøvl på Danmarks bedste mobilnet fra TDC NET. Hos eesy er visionen, at det skal være nemt, enkelt og ligetil både at blive og være mobilkunde. Ambitionen er at blive det førende digitale lavprisselskab, der giver den bedste kundeoplevelse helt uden friktion på tværs af hele kunderejsen. Det er derfor, vi hedder eesy.

Læs mere om eesy på eesy.dk

Følg pressemeddelelser fra Nuuday

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nuuday

Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.

Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi

Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse

For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye