Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder
Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.
Nuudays digitale lavprismobilselskab eesy, runder milepæl på 100.000 kunder kun fire år efter lanceringen. Et dedikeret fokus på at skabe Danmarks nemmeste mobiloplevelse, hvor kunderne kan klare alt selv gennem en fuldt ud digital kundeoplevelse, har givet eesy førertrøjen som Danmarks hurtigst voksende mobilselskab. Og det gør direktør for eesy, Lars Blach, stolt på hele teamets vegne:
”Det er en kæmpe milepæl, og jeg er enormt stolt og glad over, at vi er nået hertil. Med 100.000 kunder, der nu har valgt en eesy oplevelse, kan vi se, vi har ramt rigtigt i markedet. Men vi hviler ikke på laubærene og vil blive ved med at tage markedsandele frem mod målet om at blive markedslederen i lavprisdelen af mobilmarkedet,” siger Lars Blach, der satte sig i direktørstolen i december 2022.
100% digital kundeoplevelse hvor man kan komme online på to minutter
Det har været mantraet siden starten for fire år siden, at det skal være så nemt og enkelt som muligt både at blive og være kunde hos eesy. Eesy henvender sig dermed til den store målgruppe blandt danskerne, som bare gerne vil have tale og data i et supersimpelt produkt, og vil kunne klare tingene selv fremfor at hænge i en lang telefonkø. I et lavprismarked med intens konkurrence om kunderne har strategien derfor været at adskille sig fra konkurrenterne gennem en 100% digital kundeoplevelse til en konkurrencedygtig pris på Danmark bedste mobilnet fra TDC NET, og med en trustpilot-score på 4,3/5 kvitterer kunderne for den gode mobiloplevelse hos eesy.
”Pris er ikke længere det eneste konkurrenceparameter. Det handler om at skabe den absolut stærkeste kundeoplevelse, der er fri for friktion. Derfor lancerede vi sidste år vores app, hvor man kan få fuldt overblik over sit abonnement og nemt tilpasse det, hvis ens behov ændrer sig. Samtidig lancerede vi i efteråret eSIM, hvor du igennem et optimeret ordreflow, nu kan komme online på blot to minutter, efter du har besluttet dig for at blive eesy-kunde.” siger Lars Blach og fortsætter:
”Vi bruger feedback fra vores kunder til løbende at styrke den digitale kundeoplevelse, så de forbedringer, vi udvikler, reelt også er noget kunderne efterspørger. Vi har for eksempel udviklet vores ”Roaming World”-produkt baseret på input fra vores kunder. Her kunne vi se hvilke lande udenfor EU, der var størst efterspørgsel efter at kunne anvende data i. Det er vores datadrevne tilgang til at forbedre kundeoplevelsen på tværs af kunderejsen, der har gjort, at vi har opnået så meget på blot fire år.”
Vigtig vækstmotor for Nuuday
Eesy er en del af Nuuday-koncernen, hvor brandet har været en vigtig drivkraft for væksten i mobilabonnementer over de seneste år. Samtidig er eesy som digital frontløber en inspiration for de andre brands i koncernen på den gode kundeoplevelse i en digital tidsalder. Det mener EVP, Jens Grønlund, der er ansvarlig for Nuudays digitale brands, herunder eesy, og som var med til at starte mobilselskabet for fire år siden:
”Det gør mig glad, at den udfordrer på lavprismarkedet, jeg var med til at sætte i søen har vækstet helt fantastisk og nu har rundet 100.000 kunder. Eesy er og vil være afgørende for, at vi fortsat er den ubetingede danske markedsleder på mobilabonnementer i Nuuday, samtidig med at brandet viser vejen for, hvordan man i 2020’erne kan skabe stærke kundeoplevelser som mobilselskab,” slutter Jens Grønlund.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkBilleder
Om eesy
Eesy blev etableret i slutningen af 2020 og er en del af Nuuday, der også huser brands som bl.a. YouSee og Telmore. Eesy er et digitalt lavprismobilbrand, der tilbyder et simpelt og billigt mobilabonnement uden bøvl på Danmarks bedste mobilnet fra TDC NET. Hos eesy er visionen, at det skal være nemt, enkelt og ligetil både at blive og være mobilkunde. Ambitionen er at blive det førende digitale lavprisselskab, der giver den bedste kundeoplevelse helt uden friktion på tværs af hele kunderejsen. Det er derfor, vi hedder eesy.
Læs mere om eesy på eesy.dk
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
Nuuday udnævner Christian Thrane til CEO pr. 1. januar 202523.10.2024 09:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Christian Thrane udnævnes til ny CEO for Nuuday pr. 1. januar 2025, hvor han skal stå i spidsen for den næste fase af virksomhedens transformation. Han overtager efter Jon James, som har stået i spidsen de seneste 3,5 år.
Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse
Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b
Fortsat stærk mobilvækst og all-time high kundetilfredshed13.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 12.000 nye abonnenter fortsatte Nuuday væksten på mobilområdet i andet kvartal. Samtidig fortsatte kundetilgangen på fibernettene, hvor der ved udgangen af Q2 var 14.000 flere abonnenter. Styrket af operationelle forbedringer og nye produktlanceringer i både forbruger- og erhvervsforretningen steg kundetilfredsheden til det højeste niveau nogensinde.
Nyt partnerskab mellem Relatel og SMVdanmark: Kæmper begge for de små og mellemstore virksomheder18.7.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Relatel og SMVdanmark har indgået et partnerskab, der giver stærke fordele både til Relatels kunder og til SMVdanmarks medlemmer. SMVdanmarks 18.000 medlemmer får attraktive rabatter på Relatels løsninger til mobiltelefoni, omstillingsløsning og mobilt bredbånd, mens Relatels 24.000 kunder får en lang række fordele og rabatter hos SMVdanmark. Ifølge Relatels chef for partnerskaber, Malthe Milton Olsen, er samarbejdet det helt rigtige match, da begge parter kæmper for bedre vilkår og mere fleksibilitet til de små og mellemstore virksomheder i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum