Odin TeatretOdin Teatret

Louise Ejgod Hansen overtager posten som bestyrelsesformand

Nyt år betyder ny bestyrelsesformand for Nordisk Teaterlaboratorium - Odin Teatret.

I Danmark har vi en digter som hedder Henrik Nordbrandt. Vi har også verdensteatret Nordisk Teaterlaboratorium - Odin Teatret. Deres forestilling MYTHOS er baseret på Henrik Nordbrandt digte.

Da Louise Ejgod Hansen som Æstetik og Kultur-studerende på Aarhus Universitet så Odins ensemble-skuespillere opføre MYTHOS, ramte og rørte det hende dybt. Oplevelsen var medvirkende til, at hun fokuserede på teater på sin kandidatuddannelse. Efterfølgende skiftede hun til Dramaturgi, hvor hendes ph.d.-afhandling om egnsteaterordningen også havde en klar relevans for Nordisk Teaterlaboratorium Odin Teatret.

Pr 1. januar 2020 er Louise Ejgod Hansen tiltrådt som bestyrelsesformand for Nordisk Teaterlaboratorium - Odin Teatrets bestyrelse. Hun overtager posten fra Søren Kjems, der har bestyret formandsposten siden 1992.

Det er ikke nogen hemmelighed at Nordisk Teaterlaboratorium - Odin Teatret befinder sig i en overgangsperiode. Nuværende administrator Per Kap Bech Jensen overtager ansvaret som direktør for hele teatret fra 2021.

Louise Ejgod Hansen har været medlem af bestyrelsen siden 2014 og besidder den erfaring og indsigt, som er nødvendigt for være med til at bære teatret ind i det nye.

Til daglig er hun forskningsleder ved Center for Kulturevaluering, på Aarhus Universitet. De sidste syv år har hun beskæftiget sig med kulturpolitisk forskning, og er landets førende ekspert inden for publikumsudvikling. Hun har indgående kendskab til danske egnsteatre, scenekunst og teaterpolitik.

I januar 2020 består Nordisk Teaterlaboratorium - Odin Teatrets bestyrelse af:

Louise Ejgod Hansen (formand)

Søren Kjems (næstformand)

Lene Dybdal

Karoline H. Larsen

Peter Christensen Teilmann

På vegne af hele teatret ønskes Louise tillykke. Vi glæder os til samarbejdet.

Information om Odin Teatret

Odin Teatret

Følg pressemeddelelser fra Odin Teatret

Flere pressemeddelelser fra Odin Teatret

Den 11. Holstebro Festuge, Generationer – transformationer 6. – 14. juni 2020, udsættes et år pga. coronavirus- situationen3.4.2020 10:54:53 CESTPressemeddelelse

Det er med stor beklagelse, at parterne bag Holstebro Festuge 2020, Generationer – transformationer 6. – 14. juni 2020, har måttet beslutte at udsætte det store – og fremskredne – arrangement. Beslutningen er taget med udgangspunkt i myndighedernes nuværende anbefalinger og første udmeldinger om en ”langsom” åbning af Danmark. Festugen skulle have fundet sted om kort tid i hele Holstebro Kommune. Nu udsættes den et år til 5. – 13. juni 2021.