Georg Jensen

LONDON: GEORG JENSEN HÆDRET PÅ KONGESKIBET UNDER OL

Georg Jensens administrerende direktør, Ulrik Garde Due modtog HKH Prins Henriks Æresmedalje for sit enestående bidrag til dansk eksport.

Eksportforeningens Diplom & HKH Prins Henriks Æresmedalje blev lørdag 28. juli overrakt ved en spektakulær reception Kongeskibet Dannebrog, der netop nu er i London i forbindelse med De Olympiske Lege.

De hædrede virksomheder var de danske sværvægtere C.F. Møller Architects UK Ltd., Junckers Ltd. og Georg Jensen. Ved receptionen deltog Hendes Majestæt Dronning Margrethe og Hans Kongelige Højhed Prins Henrik, samt mere end 100 repræsentanter for dansk og britisk erhvervsliv.

Georg Jensens danske gæstfrihed

Ulrik Garde Due, administrerende direktør for Georg Jensen, modtog prisen og kunne samtidig glæde sig over, at virksomheden i år kan fejre 90-års britisk jubilæum oven på det bedste salg nogen sinde i Storbritannien i 2011.

Georg Jensens britiske forretning har ligget i Bond Street på den samme adresse siden 1922, og har altid været én af virksomhedens mest succesfyldte forretninger. Forretningen blev i 2011 bygget om under det såkaldte ”Scandinavian Luxury Lifestyle Store Concept ”, hvor ideen er, at kunderne bliver behandlet med samme varme og gæstfrihed som gæster, der besøger et privat dansk hjem.

- Georg Jensen har gennem tiderne modtaget forskellige prestigefyldte priser for det gode håndværk og det danske design. Men det er første gang nogensinde, at måden hvorpå vi driver forretning bliver anerkendt. Det er meget motiverende for os – og for mig personligt - at modtage denne form for kongelige skulderklap under vores spændende projekt omkring ændringen af brandet , og i mine øjne understreger tildelingen af medaljen, at Georg jensen og vores flagskib i Bond Street er på rette spor , siger Ulrik Garde Due.

Billeder

Foto (af Roland Kemp) vedhæftet, fra venstre: Ulrich Ritsing, formand for Eksportforeningen, Ulrik Garde Due, administrerende direktør for Georg Jensen, Hendes Kongelige Højhed Dronning Margrethe, Hans Kongelige Højhed Prins Henrik, Steve Maltby, direktør

Information om Georg Jensen

Georg Jensen