Lidl Danmark

Lidl har åbnet sin tredje butik i Silkeborg, der samtidig er den første tobaksfrie dagligvarebutik i Østjylland

Torsdag morgen åbnede Lidl sin tredje butik i Silkeborg, der samtidig er dagligvarekædens tredje tobaksfrie butik på danmarkskortet. Den nye butik har adresse på Nordre Højmarksvej 1, hvor der tidligere lå en Aldi-butik og butikschef, Gørill Celina Holmslykke, der også har en fortid hos Aldi, har ventet i spænding på åbningen.

Butikschef, Gørill Celina Holmslykke, var i selskab med borgmester i Silkeborg, Helle Gade (S), da den røde snor til den tredje Lidl-butik i byen blev klippet.

Dagligvarekæden Lidl slog torsdag morgen dørene op til sin nye butik på Nordre Højmarksvej 1 i Silkeborg, der de seneste par måneder er blevet ombygget fra en Aldi-butik til en Lidl-butik. Også butikschef, Gørill Celina Holmslykke, har været igennem en grundig indarbejdning, da hun tidligere var butikschef i Aldi, og nu står hun i spidsen for Lidls tredje butik i Silkeborg.

”Jeg har glædet mig helt afsindigt meget til at komme i gang. De seneste måneder har jeg næsten dagligt kørt forbi butikken for at følge med i klargøringen til åbningen i dag. Jeg har brugt ventetiden på at blive oplært i, hvordan man gør tingene hos Lidl, og her er jeg blevet bekræftet i, at team Lidl virkelig er en ting. Jeg er blevet taget rigtig godt imod og har et skønt team,” fortæller Gørill Celina Holmslykke, butikschef i Lidl på Nordre Højmarksvej 1.

Gørill Celina Holmslykke og hendes team stod klar kl. 8 med kaffe og bagværk fra Lidls prisvindende bake-off afdeling til de morgenfriske, som var kommet for at se byens nye Lidl-butik og slå til på de gode åbningstilbud.

Den tredje tobaksfrie dagligvarebutik i Danmark er åbnet
Tilbage i juli 2009 åbnede Lidl sin første butik i Silkeborg, i juni 2019 sin anden, og torsdag morgen åbnede dagligvarekæden så sin tredje butik i byen, og det glæder Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl:

”Silkeborg er en attraktiv by, hvor der sker meget i bybilledet. Vi ved, at kunder oftest handler i det nærliggende supermarked, så vi er naturligvis glade for at kunne åbne dørene op til vores tredje Lidl-butik i den del af Silkeborg, vi ikke tidligere har været repræsenteret i. Samtidig er det også vores tredje tobaksfrie butik, så vi er spændte på, om kunderne tager lige så godt imod tiltaget, som vi oplever i Hjørring og Søndersø. Det håber vi.”

Lidl overtog tidligere på året lokalerne af Aldi, som i november sidste år havde fået den moderniseret og energioptimeret i forhold til teknik og belysning. Alligevel var der en markant genstand, der hurtigt blev fjernet, da Lidl overtog – nemlig skabet med tobak ved kassen. I begyndelsen af maj meldte dagligvarekæden nemlig ud, at man frem mod udgangen af 2028 vil udfase al salg af tobaks- og nikotinprodukter, hvorfor alle Lidls nye butikker ikke har tobak på hylderne.

”Personligt synes jeg, det er godt, at vi ikke sælger tobak i butikken, så vi bidrager til at færre, især unge, vil begynde at ryge. Mit team og jeg vil gøre vores allerbedste for at sikre, at kunderne ikke går forgæves, når de handler hos os - men deres tobakskøb må de gøre et andet sted. Det håber vi, de viser forståelse for,” fortæller Gørill Celina Holmslykke, butikschef i Lidl med et smil.

Gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Nordre Højmarksvej 1 i Silkeborg hver dag fra kl. 7-22.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark