Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.

I Danmark er vi internationalt anerkendt for vores mejeriproduktion og oste af høj kvalitet, og nu kan endnu en dansk mejeriproducent bryste sig af en prestigefyldt titel, efter vinderne af den anerkendte European Private Label Awards er offentliggjort.
I kategorien ‘Dairy Products’ løber specialosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne således med prisen foran et felt af stærke private-label produkter fra hele Europa. Osten er nomineret af Lidl som en del af dagligvarekædens særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af højkvalitetsprodukter fra lokale, danske leverandører.
Priserne uddeles af branchemagasinet European Supermarket Magazine, som hvert år kårer de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af 23 lande fra hele Europa, der dyster i 17 forskellige kategorier.
Stærkt samarbejde
Tange Sø Ost er produceret på dansk mælk og er navngivet efter Tange Sø, der ligger i nærheden af Mammen, hvor osten produceres. Dommerne beskrev osten som den 'bedst smagende ost' og som en stærk repræsentant for danske ostetraditioner i en meget konkurrencepræget kategori.
Det var derfor med glæde, at Bjarke Jørgensen, der er overordnet produktionschef ved Mammen Mejerierne, modtog nyheden om, at Tange Sø Ost tog sejren i kategorien:
"Vi er utroligt beærede over at modtage prisen. Det er et stort skulderklap og en anerkendelse af vores håndværk. Vi er meget stolte af at have så fagligt dygtige og kompetente medarbejdere, der kan udvikle og producere mejeriprodukter af så høj kvalitet, at vi kan vinde en international anerkendt pris som denne,” siger Bjarke Jørgensen. Han tilføjer:
“I samarbejdet med Lidl har vi set en interesse i og vilje til at udvælge unikke kvalitetsoste, der skiller sig ud fra mængden. Ved at være en del af Lidls private label sortiment åbner Lidl desuden dørene op for yderligere eksponering og nye potentielle markeder for os. Der skal derfor også lyde en tak til Lidl for deres store engagement i samarbejdet med Mammen Mejerierne.”
Hos Lidl deler man ligeledes begejstringen for, at et produkt fra ‘En Bid af Danmark’ endnu en gang modtager en pris, efter produkter fra serien sidste år vandt i to kategorier:
”'En Bid af Danmark' er et vigtigt private label-sortiment for Lidl Danmark, så vi er naturligvis rigtig glade for at vinde denne pris, da den understreger sammenhængen mellem vores nationale strategi og vores krav til kvaliteten af de danske fødevarer i vores sortiment. Alle produkter i ’En Bid af Danmark’ er nøje udvalgt fra leverandører med produkter af høj kvalitet, og det beviser den her pris på fornemste vis,” siger indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Maria Lovecchio, og fortsætter:
”Sidste år vandt vi også to priser med produkter fra 'En Bid af Danmark', og at vi gentager succesen igen i år, styrker min tro på, at vores fortsatte tætte samarbejde med vores leverandører og de massive investeringer i det danske marked, er den rette vej at gå.”
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl får Folkesundhedsprisen 202516.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med prisen skriver Lidl historie, da dagligvarekæden er den første kommercielle aktør, der modtager Folkesundhedsprisen nogensinde. En pris, der er blevet uddelt siden 2004 af Dansk Selskab for Folkesundhed. I begrundelsen står, at prisen er en anerkendelse af Lidls omfattende og målrettede arbejde for at fremme folkesundheden gennem dagligvarehandlen – blandt andet ved at fjerne tobak og nikotin fra hylderne og fremme salget af frugt og grønt.
Kunderne har talt: Lidl giver mest værdi for pengene og leverer bedst på frugt og grønt15.9.2025 09:15:57 CEST | Pressemeddelelse
Lidl er den eneste kæde, der går frem i årets BrancheIndex og vinder igen i kategorien ”Mest værdi for pengene,” samtidig med at kæden får topplacering på frugt og grønt. Ifølge indkøbsdirektør Peer Sandtner betyder anerkendelsen særligt meget for Lidl, da kæden hver dag arbejder for at forene lave priser med ambitionen om at gøre sunde valg mere tilgængelige.
Erfaren butikschef vender hjem: Åbner ny Lidl i Gug15.9.2025 08:26:37 CEST | Pressemeddelelse
Den erfarne butikschef Nikolaj Jensen, der senest har ledet Lidl i Hjørring, står nu klar til at åbne dørene til Lidls nye butik i Gug den 25. september. Han glæder sig til at møde kunderne, skabe en god indkøbsoplevelse og gøre butikken til et naturligt samlingspunkt i lokalområdet. Butikken i Gug bliver en del af Lidls ambition om at udfase tobak og nikotin i alle butikker inden udgangen af 2028.
Mads Pedersen og Lidl-Trek fejrer grøn triumf i Vuelta a España14.9.2025 21:18:34 CEST | Pressemeddelelse
Mads Pedersen og Lidl-Trek kan fejre en stor triumf i Vuelta a España, hvor danskeren vinder den grønne pointtrøje. Sejren er kulminationen på tre ugers stærk holdindsats og et af årets højdepunkter for den danske stjerne, der også tog en etapesejr undervejs. Holdets gode resultater mærkes også i Lidls butikker, hvor Lidl-Trek-kollektionerne har oplevet stor efterspørgsel.
Vigtig kundeinformation vedr. 'Milbona High Protein Chocolate Pudding 200 g'5.9.2025 13:53:24 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Milbona High Protein budding chokolade 200 g' med bedst-før-dato d. 6. oktober 2025, da der kan være afvigende lugt/smag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum