Molslinjen A/SMolslinjen A/S

Kombardo Expressen kommer med til Bornholm

Molslinjens nye og succesfulde lynbusforbindelse mellem Aarhus og København, Kombardo Expressen, kommer med til Bornholm. Kombardo Expressen skal bringe pendlere og andre passagerer hurtigt, billigt og direkte fra Rønne til København.
Kombardo Expressen er hurtigt blevet en succes. Nu skal lynbusserne med til Bornholm.

Når Molslinjen den 1. september 2018 overtager besejlingen af Bornholm, så vil den succesfulde busrute, Kombardo Expressen, også sætte dæk på øen.

Kombardo Expressen er et samarbejde mellem Herning Turist og Molslinjen, som med 150 ugentlige afgange sender passagerer frem og tilbage mellem Aarhus og København. Buslinjen blev oprettet sidste sommer og blev en øjeblikkelig succes.

”Når vi har besøgt Bornholm, er vi meget ofte blevet spurgt til Kombardo Expressen, så vi har fornemmet et klart ønske fra Bornholm om at, vi tager buskonceptet med os”, forklarer Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Kombardo Expressen skal køre direkte fra Rønne til København 56 gange om ugen. Der tilbydes Wi-Fi på hele turen, hvor der kan medbringes cykler og barnevogne. Priserne begynder fra 139 kroner, og billetterne er til salg nu.

”Det er selvfølgelig oplagt for pendlere begge veje, og så forventer vi, at bornholmerne vil tage flere korte ture til København, og at langt flere vil besøge Bornholm på korte forretningsture og weekendophold. I forbindelse med større begivenheder på Bornholm har vi også mulighed for, at ekspresbussen kan servicere gæsterne hele vejen til begivenheden”, fortsætter Jesper Skovgaard.

• Molslinjen råder i dag over fire moderne hurtigfærger på Kattegat; hurtigfærgen Max Mols og de tre superfærger, Express 1, Express 2 og Express 3, der er blandt verdens største katamaraner.
  • Superfærgerne kan tage op til 1.000 passagerer, 417 personbiler og 60 motorcykler samt laste campingvogne, busser og op til 30 lastbiler på en overfart.
  • Molslinjen sikrer med Kattegat-ruterne Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden en hurtig, effektiv og behagelig rejse mellem Sjælland og Jylland.
  • Molslinjen overfører mere end 1,3 mio. personbilsenheder og næsten 2,8 mio. passagerer om året.
  • Sammen med Herning Turist åbnede Molslinjen i sommeren 2017 Kombardo Expressen - en direkte buslinje mellem Aarhus og København
  • Den 1. september 2018 overtager Molslinjen besejlingen af Bornholm.