2024 bringer færgedriften tilbage i balance
Færgedriften hos Fanølinjen er kommet tilbage i balance. Det viser Fanølinjens seneste opgørelse over trafiktal for 2024.

2024 blev året, der bragte færgedriften tilbage på et stabilt niveau. Både i 2022 og 2023 faldt antallet af overførte biler hos Fanølinjen, men det mønster ser nu altså ud til at være brudt. I 2024 blev antallet af overførte biler 460.450, mens det tal i 2023 lød på 410.656, altså en stigning på godt 12 %.
Og det er i høj grad resultatet af et godt samarbejde med Fanø kommune i hele 2024.
”Vi er meget tilfredse med, at trafikken nu er tilbage på rette spor, og det skyldes blandt andet det rigtig gode samarbejde vi har haft med Fanø kommune i 2024, hvor vi sammen har fokuseret på at få færgedriften tilbage til det niveau, vi havde før 2022”, forklarer Molslinjens administrerende direktør Kristian Durhuus.
Men det er ikke kun antallet af personbiler, der stiger i 2024. Opgørelsen viser nemlig også, at der var flere passagerer med på ruten mellem Esbjerg og Fanø. I 2024 transporterede færgerne 1.914.308 passagerer, mens der i 2023 var 1.868.784 passagerer med. Altså en stigning på 2,4 %. Også på lastbiler er tallene gået frem. Her ses en stigning på hele 5 % med 9.240 lastbiler i 2024, mens tallet i 2023 var på 8.796.
Fanølinjens gæster se frem til uændrede priser i 2025 på nær fragt, som er blevet en smule billigere.
Kontakter
Jesper MaackPR & Communication Manager
Tlf:+4520196215jma@molslinjen.dkOm Molslinjen
Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab med en flåde på 21 skibe, som årligt transporterer mere end 15 millioner gæster. Med 19 overfarter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen, Samsølinjen og Øresundslinjen forbinder færgerne Danmark, Sverige og Tyskland.
Bornholmslinjen og Molslinjen betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.
I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen, herunder også Bornholm Expressen i samarbejde med Vikingbus. Busserne kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Viborg, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1800 medarbejdere.
Mere info: www.molslinjen.dk
Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Mot ett ljudlöst nytt år på Öresund23.12.2025 09:00:01 CET | Pressemeddelelse
När färjan Hamlet är tillbaka på Öresund innebär det en nästan ljudlös trafik mellan Helsingborg-Helsingör under nästa år, då samtliga passagerarfärjor har ställts om för att segla på el. Efter en komplex konvertering från dieseldrift till batteridrift är planen nu att sätta Hamlet i trafik den 28 december, lagom till nyåret och de sista intensiva helgdagarna.
Mod et lydløst nyt år på Øresund23.12.2025 09:00:01 CET | Pressemeddelelse
Når Færgen Hamlet snart igen sejler på Øresund, kommer det til at betyde en nærmest lydløs trafik med alle tre færger sejlende på strøm i det nye år. Hamlets ophold i Øresund Drydocks i Landskrona har trukket ud, og planen er nu at sætte Hamlet i drift den 28. december – lige i tide til de sidste travle juledage og nytåret.
Julbordsrusning till Öresundslinjens färjor19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig tidigare har så många valt att fira julbord till sjöss. I år har fler än 36 500 gäster valt att äta, umgås och njuta av julstämningen ombord på Öresundslinjens elfärjor.
Julefrokost-amok på Øresundsfærger19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig har der været flere, som vil holde julefrokost til søs. Mere end 36.500 gæster har ønsket at spise og drikke deres julefrokost på Øresundslinjens færger i år.
Hamlet snart tillbaka på Öresund15.12.2025 13:57:49 CET | Pressemeddelelse
Öresundslinjens ambition om tre passagerarfärjor på batteridrift till jul behöver justeras. Färjan Hamlet, är just nu på varv för att konverteras till batteridrift, men är ännu inte helt redo för att trafikera sundet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum