Kom og få sjældent indblik i Sydkoreas kunst- og kulturbranche

Repræsentanter fra Asia Culture Center Foundation i Sydkorea besøger for første gang Nordisk Teaterlaboratorium - Odin Teatret i Holstebro.
Stills fra "After War". Foto: Keun Ou

Hvad er fordelene og udfordringerne, når det kommer til kunstnerisk udveksling og samarbejde mellem kunstnere fra Europa og Asien?

Det og meget mere drøftes på seminaret The Moon We Share – Perspectives on Creation East and West, som finder sted den 7. december fra kl. 15.00 – 19.00 på Nordisk Teaterlaboratorium – Odin Teatret.  Seminaret byder blandt andet på screening af co-produktionen ”After War”, hvorefter teaterleder Per Kap Bech Jensen, i samtale med PD SeoHyun Park fra Asia Culture Center Foundation og Prof. Dongil Lee m.fl., reflekterer over den kunstneriske proces i forbindelse med udviklingen og realiseringen af forestillingen After War.

Seminaret er åbent for alle interesserede. Tilmelding til: odin@odinteatret.dk

Teaterleder Per Kap Bech Jensen vil sammen med Asia Culture Center Foundation, CEO Seonok Kim, Head of Team JeongHo Jo, PD SeoHyun Park og Prof. Dongil Lee deltage i tilsvarende arrangement d. 29. - 30. november. i Dongdaemun Design Plaza, Seoul.

PROGRAM | 7. DECEMBER

15.00           Velkomst

15.05            Åbning af seminaret med special guest

15.15            Refleksion og rammesætning af emnet

15.30            Præsentation af Moon of Asia*: Instruktør Søs Banke, skuepiller Juraj Benko og Petra Banke, samt Prof. Dongil Lee

16.00            Præsentation af Asia Culture Center Foundation

16.15            Q & A

16.45            Pause med snacks

17.00            Screening af forestillingen "After War"

19.00           Opsummering og tak for i dag

*Moon of Asia bygger på et flerårigt samarbejdsprojekt mellem Asia Cultural Center i Gwangju, Eurasian Theatre Institute (begge Sydkorea) og Nordisk Teaterlaboratorium – Odin Teatret.

Information om Nordisk Teaterlaboratorium