Klimabevidste virksomheder øger efterspørgsel hos Busbooking

Virksomhederne er blevet mere klimabevidste, når de skal rejse. Hos busplatformen Busbooking ser de en stigende efterspørgsel på ture til udlandet med bus. Denne tendens ser ud til at være støt stigende.

I en tid, hvor klimaforandringer fylder i debatten, skruer virksomheder op for at lede efter og stille krav til grønnere løsninger til at reducere udledningen af CO2. Et af de steder, der kan gøre en forskel, er tiltag på transportposten, når medarbejdere f.eks. skal til møder eller på firmaudflugter enten indenlands eller til udlandet.

Grønne busser er svaret

Miljøvenlige teknologier og bæredygtige transportløsninger som biodiesel- og elbusser hjælper med at minimere klimaændringer, da de bruger mindre brændstof og har mere begrænset CO2-udledning i forhold til andre transporttyper.

Ved at vælge klimavenlige busser til kan virksomheder spare transportudgifter og øge deres bæredygtighed. En grønnere profil med fokus på klimaløsninger er bl.a. også med til at styrke virksomheders omdømme og skærpe deres konkurrenceevne. Efterspørgslen er derfor ikke nogen overraskelse.

Busbooking tilbyder miljøvenligere transport til store som små hold

Busbooking er en førende platform, der arbejder for at reducere kørsel i personbiler og øge brug af offentlig transport. Busbooking åbnede dørene i 2018. Konceptet med platformen er, at det skal være let og overskueligt for virksomheder såvel som private at leje en bus fra et lokalt busselskab.

På platformen får du valgmuligheder blandt de transportløsninger, de lokale vognmænd har i deres flåde. Virksomheder kan dermed bl.a. tage bæredygtige valg, når udvalget inkluderer biodiesel- og elbusser. Dette har ført til en stigning i efterspørgslen efter flere busser fra Busbooking, da flere virksomheder ønsker at mindske deres kulstofaftryk. Samtidig med, at man som virksomhed bliver mere miljøvenlig og kan lade egen bil stå, kan man også være med til at støtte lokalområdet.

Fleksibel transport

Hos Busbooking har du mulighed for at vælge mellem forskellige bustyper alt efter behov; alt fra en minibus til en dobbeltdækker, der kan rumme op til 89 personer. Uanset om du ønsker en direkte strækning eller flere stop undervejs, kan du fleksibelt sammensætte rejsen.

Virksomheder kan dermed blive transporteret ud til deres kunder, uanset om de befinder sig i Danmark eller udlandet, og minimere ressourcespild på turen. For selvom mange kundemøder er rykket over på online platforme, kan der stadig være brug for at sidde ansigt til ansigt. Bus kan desuden med fordel anvendes som transportform til sociale arrangementer og firmature ude af huset.