Kandidat til kommunalvalg 2021 for Veganerpartiet - liste G

Pernille Junie Pedersen vil gøre en forskel for dyr og natur i Fredericia. Derfor stiller hun op til kommunalvalget for Veganerpartiet.

Pernille er klar til at kæmpe for et grønt og medfølende Fredericia.

"Det er på høje tid, at der kommer mere fokus på dyreliv, natur og miljø i Fredericia Kommune, både på lands, TIL VANDS, og i luften.

Vi har mistet for meget skattet natur og Lillebælt lider.

Den grønne omstilling i Fredericia Kommune har desuden brug for et kraftigere skub i den rigtige retning. Flere kommuner i landet er langt mere fremme end Fredericia."

Pernille Junie

Veganerpartiet er et grønt, økocentrisk og vegansk dansk politisk parti, stiftet i oktober 2018, af Michael Monberg og Henrik Vindfeldt. Blandt partiets mærkesager er en øget dyrevelfærd, en omlægning til en mere bæredygtig landbrugsproduktion, samt forøget forbrugeroplysning om klimavenlige forbrugsmønstre.

Dansk dyrelandbrug er kun verdensmestre i en ting: Lobbyisme!26.1.2021 01:44:51 CETPressemeddelelse

Hvis den netop annoncerede ramme for kompensationen efter nedlukningen af dansk minkavl ses i kontrast til de sidste års regnskaber, så tyder det på, at branchen er enormt meget bedre til at lave lobbyisme, end man er til at lave forretning. Veganerpartiet mener, at det er kendetegnet for det meste af dyrelandbruget. Men hvad får danskerne for deres enorme bidrag til dyrehold og agroproducenter? Svaret er skræmmende ifølge Veganerpartiets analyse.