Odin Teatret

Jazzmusik i fuldendt form

Formidable Rick Hollander Quartet med tenorsaxofonisten, Brian Levy, i Subhuset på Slagteriet, Holstebro, torsdag den 20. februar kl. 20.00

Hvis man er en hund efter jazzmusik af en kvalitet ud over det sædvanlige, skal man slå til torsdag den 20. februar kl. 20.00, hvor den førsteklasses jazzkvartet, Rick Hollander Quartet (USA/Tyskland), gæster Subhuset på Slagteriet i Holstebro med en jazzkoncert, som vil tage pusten fra enhver.

Rick Hollander Quartet med sine fire musikere, tre amerikanere og en tysker, spiller moderne jazz i topklasse, men der er samtidigt tale om en kvartet, der har sin helt egen, tidløse stil.

Orkesterleder Rick Hollander på trommer, den fremragende dr. Brian Levy på tenorsaxofon og fløjte (jo, han er i besiddelse af en doktorgrad), guitaristen, Paul Brändle, der kan kæle for en guitar, så hårene rejser sig på hovedet af én, samt mestervirtuosen Matthew Adomeit på kontrabas, kender jazztraditionen til fingerspidserne. Men lige så naturligt, som de behersker den, kan de bryde den på den mest overraskende måde. Kvartettens musik er energisk og ildfuld. Den kommer fra hjertet og hviler samtidigt i sig selv.

Dr. Brian Levy, født 1977, er oprindeligt fra San Diego i Californien, men bor i dag i Boston, hvor han ved siden af sin omfattende koncertvirksomhed underviser på det prestigefyldte New England Conservatory.

Guitarist, Paul Brändle, er født 1992 og stammer fra Bayern i Tyskland, og trods sin unge alder er han allerede et kendt navn på den internationale jazzscene. Han har en mastergrad i musik fra The University of Music and Performing Arts i München.

Matthew Adomeit (1990) er en usædvanlig fantasifuld kontrabassist fra Hartford i Cennecticut, USA. Han er uddannet både fra Oberlin College og Oberlin Conservatory of Music i Ohio.

Bandleder og trommeslager, Rick Hollander, er født i 1956 og har sine rødder i jazzepoken mellem Charlie Parker og Bud Powell. En anmelder beskrev hans betagende rytmiske spil som ”en næsten farlig præcis vulkan”.

Koncerten finder sted i et samarbejde mellem Holstebro Musikskoles Støtteforening, Jazzklub 93 Holstebro, Jazz 78, Holstebro Musikskole, Kulturdivisionen, Subhuset og Nordisk Teaterlaboratorium – Odin Teatret.

Subhuset i Holstebro er et af jazzkvartettens stoppesteder på en turne i februar rundt i Tyskland, Sverige og Danmark.

Arrangementet er støttet af Holstebro Kommune.

Billetter købes ved indgangen. Se mere på https://odinteatret.dk/calendar/, Facebook og https://www.rickhollanderquartet.com/music.

Information om Odin Teatret

Odin Teatret

Følg pressemeddelelser fra Odin Teatret

Flere pressemeddelelser fra Odin Teatret

Den 11. Holstebro Festuge, Generationer – transformationer 6. – 14. juni 2020, udsættes et år pga. coronavirus- situationen3.4.2020 10:54:53 CESTPressemeddelelse

Det er med stor beklagelse, at parterne bag Holstebro Festuge 2020, Generationer – transformationer 6. – 14. juni 2020, har måttet beslutte at udsætte det store – og fremskredne – arrangement. Beslutningen er taget med udgangspunkt i myndighedernes nuværende anbefalinger og første udmeldinger om en ”langsom” åbning af Danmark. Festugen skulle have fundet sted om kort tid i hele Holstebro Kommune. Nu udsættes den et år til 5. – 13. juni 2021.