Innovation Day 2023: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter

Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, er glad for at kunne invitere til Innovation Day 2023 på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus. Innovation Day 2023 er for leverandører, innovatører og selvstændige, der brænder inde med nye og kreative nonfood produkter og koncepter, som er klar til at blive præsenteret for en ekspertjury bestående af repræsentanter fra Salling Groups indkøbsafdelinger og koncernens kæder.

”Vi har nu gennem en række år afholdt vores Innovation Day med succes. Konceptet bliver hele tiden udviklet, så mulighederne for eksponering og salg øges. Vi ser det som en stor gevinst både for vores kunder og for de leverandører, der vinder. Vi glæder os rigtig meget til at byde velkommen til dette års Innovation Day,” siger Mads Rye, Category Director Electronic & Garden, Salling Group.

Salling Group ser også ud over landets grænser og tilbyder derfor mulighed for både fysisk og virtuel deltagelse ved Innovation Day 2023, hvor udvalgte leverandører og producenter vil få en eksklusiv mulighed for at ende på hylderne i Bilka og føtex.

Et nyt format

I år vil Innovation Day strække sig over to dage, og som noget nyt får alle deltagere mulighed for at udstille og præsentere sine ideer og koncepter for medarbejdere på Salling Groups hovedkontor.

8. november 2023: Salling Group åbner dørene til Innovation Day 2023, hvor deltagerne skal pitche sit produkt eller koncept og overbevise juryen om, at netop deres produkt skal indgå i koncernens varesortiment. Før og efter præsentationen vil der være mulighed for at opstille en stand på hovedkontoret, som juryen undervejs vil besøge.

9. november 2023: Salling Group giver mulighed for, at alle deltagere kan udstille og præsentere deres koncepter og produkter for Salling Groups medarbejdere ved et åbent arrangement på hovedkontoret.

Hvorfor deltage i Salling Groups Innovation Day?

Innovation Day 2023 er et springbræt til et potentielt samarbejde med landets største dagligvarekoncern. Sidste års deltagere bestod af en bred vifte af iværksættere, privatpersoner samt etablerede producenter og leverandører, der repræsenterede en bred vifte af kategorier fra wellnessprodukter til transportable fjernsyn. De præsenterede med stor succes deres koncepter og produkter foran juryen. FAO Schwarz og NSI Electronic skabte stor opmærksomhed og var blandt de vindende deltagere ved Innovation Day 2022.

“Det var en stor ære for os at blive inviteret til Salling Groups Innovation Day og få muligheden for at præsentere FAO Schwarz. Hele planlægningen op til dagen, selve Innovation Day, samt processen efterfølgende forløb helt glat og problemfrit. Det var en fornøjelse at opleve interessen og den seriøse samt store spørgeiver fra juryen,” siger Ole Martini Mortensen, Commercial Marketing Officer hos Intersource, distributør af FAO Schwarz.

NSI Electronic havde ligeledes fornøjelsen af at deltage i Salling Groups Innovation Day 2022, hvor de præsenterede deres revolutionerende nyhed for juryen: Prosonic Go – et 32” Android Smart TV på batteri.

”Det er ikke hverdagskost med revolutioner i TV-branchen,” fortæller Martin Kjærsgaard Bach, Managing Director hos NSI Electronic og fortsætter:

”Når et produkt vinder Salling Groups Innovation Day, giver det flere muligheder end normalt for øget eksponering i form af markedsføringer, butiksplaceringer osv. Vi har fået en fantastisk promovering af Prosonic Go. Samtidig har butikkerne været gode til at følge op med en masse sjove Facebook-tiltag, fordi de også synes, det er spændende, når Salling Group er først ude med de nyeste gadgets. Alt i alt et rigtig godt tiltag, som har været sjovt og spændende at deltage i.”

Ansøg nu og få chancen for at skrive din egen succeshistorie med Salling Group

Brænder du inde med et nyt og innovativt nonfood-produkt, som ikke er på hylderne i Salling Group, kan du sende din ansøgning til dette års Innovation Day her: https://sallinggroup.com/innovationday

Alle ansøgninger vil blive vurderet ud fra produkternes bidrag til det eksisterende marked, deres attraktivitet for Salling Groups kunder, graden af kreativitet i produkterne samt deres potentiale for at opbygge et stærkt brand og profitabilitet. Interesserede innovatører, leverandører, virksomheder og alle andre kan indsende deres ansøgning til Innovation Day 2023 indtil den 22. september 2023.

Nøgledatoer og deadlines for Salling Groups Innovation Day 2023:

22. september: Frist for indsendelse af ansøgning til innovation@sallinggroup.com
13. oktober: Invitation til Innovation Day udsendes
8. november: Innovation Day 2023, Salling Group HQ, Aarhus