If tager to priser ved Kundeservice Award 2019
- Det er en kæmpe anerkendelse af det målrettede arbejde, der er bygget op over 4-5 år. Vi har et stærkt fokus i hele organisationen på at forbedre kundeoplevelsen og forenkle de fremgangsmåder og touchpoints, kunderne har oplevet som bøvlede, siger Klas Svensson, leder af Privat, If Danmark.
Kåringen af de bedst performende danske virksomheder i disciplinen Kundeservice fandt sted i 2. april i Industriens Hus. Wilke, der står bag kåringen, har analyseret virksomheder i flere brancher og været i kontakt med næsten 300 af virksomhedernes kunder efter kundebetjening. Ligeledes har analyseinstituttet evalueret virksomhedernes digitale kanaler og services.
- Det gør priserne endnu mere dyrebare for os, at de baserer sig på kundefeedback. Vi har vundet kundeservicepriser i 2017, Innovationspris i 2018 og er nu både samlet og digital vinder af Kundeservice Award 2019. Det viser, at vi med en vedholdende indsats og et fælles fokus kan opnå disse ekstraordinære resultater, siger Klas Svensson.
- Vi arbejder hver eneste dag på at skabe små forbedringer. For os er det summen af mange små og konstante forbedringer, der gør os i stand til at levere en ekstraordinær kundeservice, og gør os fortjent til priser som disse, siger han.
Klas Svensson forklarer, at If de senere år har foretaget en lang række tiltag for at styrke kundeoplevelsen og skabe en mere enkel oplevelse af forsikring. Et af de større tiltag har været at sløjfe individuel salgsbonus til kunderådgivere, og erstatte med en fast løn. Tiltaget bidrager til, at det alene er kundens behov, som er i centrum, og at dialog og forsikringssalg ikke påvirkes af rådgiverens fokus på egen indtjening. If har siden denne ændring i 2016 oplevet både øget kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed.
Nøgleord
Kontakter
Birgitte RingbækKommunikationschef
Tlf:3687 4183 / 6120 5009birgitte.ringbaek@if.dkBilleder
Links
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
Ifs stærke vækst fortsætter: Solidt halvårsresultat trods store skader7.8.2024 08:43:09 CEST | Pressemeddelelse
If Forsikring præsenterer i dag det finansielle resultat for andet kvartal og første halvår af 2024. Den stærke vækst i alle forretningsområder fortsætter. En hård nordisk vinter påvirkede første kvartal, og store skader påvirkede andet kvartal, men takket være Ifs skala og diversitet forbliver resultatet stærkt og stabilt.
If baner vejen for bæredygtige bilreparationer med genbrugte reservedele9.7.2024 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
If Forsikring har indledt et samarbejde med udvalgte autoophuggere for at fremme grønnere bilreparationer. Forsikringsselskabet håber, at de som pionerer kan være med til at sætte ny standard i forsikringsbranchen.
If indtager nyt forretningsområde ved samarbejde med CarPeople25.6.2024 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
If Forsikring har indgået et nyt strategisk samarbejde med den landsdækkende forhandler- og værkstedskæde CarPeople/CarNetwork.
Markant flere unge oplever stress – her er hjælp til eksamensperioden11.6.2024 07:55:00 CEST | Pressemeddelelse
På to år er der sket en markant stigning i antallet af unge danskere, der døjer med negativ stress. Kun 13 procent af 18-33-årige kan sige sig fri for at have oplevet stress, viser ny undersøgelse. Psykolog er ikke overrasket og anbefaler ny app, der kan give unge mere ro frem mod årets eksamener.
If hjælper virksomheder med at undgå retssager10.6.2024 07:25:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere virksomheder undgår nu opslidende retssager efter, at If Forsikring i efteråret lancerede en rådgivningsydelse til erhvervskunder. Juridiske eksperter rådgiver virksomhederne om hvordan de bedst håndterer konflikter uden at skulle ty til retssager. Flere retssager er allerede undgået.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum