If Forsikring

If tager to priser ved Kundeservice Award 2019

Del
Forsikringsselskabet If blev kåret for bedste kundeservice på tværs af alle brancher, da årets Kundeservice Award for nylig blev uddelt i København. Ligeledes vandt If i kategorien ”Digitale Kundeservice”.

- Det er en kæmpe anerkendelse af det målrettede arbejde, der er bygget op over 4-5 år. Vi har et stærkt fokus i hele organisationen på at forbedre kundeoplevelsen og forenkle de fremgangsmåder og  touchpoints, kunderne har oplevet som bøvlede, siger Klas Svensson, leder af Privat, If Danmark.

Kåringen af de bedst performende danske virksomheder i disciplinen Kundeservice fandt sted i 2. april i Industriens Hus. Wilke, der står bag kåringen, har analyseret virksomheder i flere brancher og været i kontakt med næsten 300 af virksomhedernes kunder efter kundebetjening. Ligeledes har analyseinstituttet evalueret virksomhedernes digitale kanaler og services.

- Det gør priserne endnu mere dyrebare for os, at de baserer sig på kundefeedback. Vi har vundet kundeservicepriser i 2017, Innovationspris i 2018 og er nu både samlet og digital vinder af Kundeservice Award 2019. Det viser, at vi med en vedholdende indsats og et fælles fokus kan opnå disse ekstraordinære resultater, siger Klas Svensson.

- Vi arbejder hver eneste dag på at skabe små forbedringer. For os er det summen af mange små og konstante forbedringer, der gør os i stand til at levere en ekstraordinær kundeservice, og gør os fortjent til priser som disse, siger han.

Klas Svensson forklarer, at If de senere år har foretaget en lang række tiltag for at styrke kundeoplevelsen og skabe en mere enkel oplevelse af forsikring.  Et af de større tiltag har været at sløjfe individuel salgsbonus til kunderådgivere, og erstatte med en fast løn. Tiltaget bidrager til, at det alene er kundens behov, som er i centrum, og at dialog og forsikringssalg ikke påvirkes af rådgiverens fokus på egen indtjening. If har siden denne ændring i 2016 oplevet både øget kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Klas Svensson, leder af Privat, If Skadeforsikring Danmark
Klas Svensson, leder af Privat, If Skadeforsikring Danmark
Download

Links

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

If tilbyder ansatte at udskifte helligdage for at kunne fejre egne traditioner25.3.2024 07:25:00 CET | Pressemeddelelse

Mens de fleste arbejdspladser i finanssektoren har lukket ned i påsken, er der folk på arbejde hos Nordens største forsikringsselskab. Med et nyt initiativ og en ekstraordinær godkendelse fra lokale fagforeninger tilbyder If, at medarbejderne kan erstatte udvalgte helligdage med en dato, der er mere i overensstemmelse med medarbejderens individuelle kulturelle eller religiøse overbevisning. Langfredag og 2. påskedag er to af de mulige helligdage.

If får godkendt klimamål af SBTi og inkluderer frivilligt skadesreparationer for over 3 mia. svenske kroner om året29.1.2024 07:50:20 CET | Pressemeddelelse

If har som første forsikringsselskab på det danske marked fået godkendt sine kortsigtede klimamål af det anerkendte klimatiltag, Science Based Targets initiative. Samtidig tager Nordens største forsikringsselskab det usædvanlige skridt at gå udover SBTi’s krav, og udvider frivilligt sine klimaforpligtelser ved at ville reducere 30% af udledningerne fra skadesreparationer på motor- og bygningsområdet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye