SIXT Danmark A/S

Hvordan holder SIXT Danmark, som stor udlejningsvirksomhed, styr på bilflådens tilstand?

At have overblikket over, og håndtere mange tusinde biler, er en stor logistisk og samtidig avanceret og helt lavpraktisk opgave, som der utvivlsomt er mange gode bud og løsninger på.

Vi samarbejder, som de første store biludlejere i Danmark, med franske ECHOES som tilbyder softwareløsninger i form af telematikdata på vores biler. Det betyder at vi modtager informationer om bilernes placering, tank- og kilometerstand, advarselslamper m.m. Kort sagt kan vi være proaktive fremfor reaktive, hvilket kun er godt for vores kunder og os.

Som vores COO Christina Carpens siger: ”Vi har i gennemsnit en bil i fem måneder i vores flåde. Med en moderne, innovativ og softwarebaseret løsning, er vi er forbi det stadie hvor der skal installeres dyr og gammeldags hardware i bilerne. Vi sparer tid, ressourcer og processer, og det er helt i overensstemmelse med vores ønsker og mål.  At det så også er blevet temmelig besværligt for personer med knap så ædle hensigter, gør bestemt ikke noget.”

Vi er en dynamisk virksomhed med mange ambitioner, og målet er naturligvis at være det oplagte valg når billeje er på agendaen. Det skal være trygt, ordentligt og transparent at være kunde hos os, uanset om man lejer bil i to dage eller to måneder, er privat- eller erhvervskunde.

Vi har sat kursen og er godt på vej.

Information om SIXT Danmark A/S

SIXT Danmark A/S
Kystvejen 42
2770 Kastrup

SIXT er en af verdens ældste og førende biludlejningsvirksomheder. Virksomheden blev grundlagt i 1912, har hovedsæde i München og kontorer i 100 lande.

SIXT har været i Danmark siden 2004, er franchisetager under SIXT Group og 100% dansk ejet. Vi er en af Danmarks største biludlejningsvirksomheder med hovedkontor på Kystvejen ved Københavns Lufthavn, og filialer i hele landet.

Ambitionerne er mange og SIXT Danmark har f.eks., som det første biludlejningsselskab herhjemme, installeret en automatisk skadescanner i filialen i København city. Planen er, at alle SIXTs danske filialer får installeret skadescannere over tid.

SIXT Danmark har tre produktuniverser: sixt.dk, mini-lease.dk og sixtbilsalg.dk.

Følg pressemeddelelser fra SIXT Danmark A/S

Flere pressemeddelelser fra SIXT Danmark A/S