Hvilke brands vil danskerne helst arbejde for?
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. En af parametrene er omdømme, som måler, i hvilken grad danskerne ville være stolte eller flove over at arbejde for et varemærke.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Lego topper suverænt YouGov BrandIndex’ liste over varemærker, som danskerne ville være stolte over at arbejde for. Med en score på 50,4 er der langt ned til nr. 2 på listen, Mercedes-Benz, som har en score på 36,6.
Bilbranchen er godt præsenteret på årets omdømme-liste. Ud over Mercedes-Benz er Audi, BMW, og Tesla med i top 10.
Ud over Lego er der et andet dansk klenodie i toppen over varemærker, som danskerne ville være stolte over at arbejde for, nemlig Bang & Olufsen, som får en 3. plads med en score på 35,2. Derudover er danske varemærker som Københavns Lufthavne, SAS og Anthon Berg med på listen.
Højdespringere i omdømme
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Rejsekort har haft en meget lang og hård fødsel, men kan glæde sig over at være omdømme-højdespringer i 2018. Rejsekort har forbedret sin score med 5,3 point fra -9,7 til -4,4 ved udgangen af april 2018.
Hvem er det som ville være stolte over at arbejde for Rejsekort?
YouGov har set nærmere på målgruppen, som ville være stolte over at arbejde for Rejsekort ved hjælp af segmenteringsværktøjet, YouGov Profiles, som gør det muligt at kortlægge og undersøge en befolkningsgruppe.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Det er primært mænd mellem 18-29 år i de store byer, som ville være stolte over at arbejde for Rejsekort, og så er det dem, der ofte anvender offentlig transport.
Læs mere om YouGov BrandIndex her
Nøgleord
Kontakter
Anne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
Tlf:+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comTove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum