Hvad snakkede de danske singler mest om i 2021 - Dating.dk ser tilbage på året der gik

Kærlighed efter 2 år med Corona 2021 er snart ved vejs ende og her ved årets afslutning raser Covid-19 pandemien stadigvæk verden over. I snart 2 år har Corona-restriktioner fyldt meget. Nedlukninger, afstandskrav og forsamlingsforbud har gjort det svært for os at være sociale, og ensomhed, afsavn og hudsult er følelser som mange af os har kunne nikke genkendende til. På Dating.dk har vi da også oplevet en markant vækst i antallet af nye profiler og i aktiviteten blandt vores medlemmer. Måske bl.a. fordi man ikke har kunne mødes og date på normalvis. Men hvordan er det så gået for alle dem, som har søgt mod Danmarks største datingsite? Hvordan er deres syn på kærligheden her hvor 2021 lakker mod enden? Læs med og bliv klogere på året der gik, for alle singlerne på Dating.dk.

Er dit navn blandt de mest populære navne i 2021?

Hvis du fx hedder Peter eller Mette – så er svaret ja. Har du gået og tænkt på, hvad din kommende kæreste mon hedder? Måske har du endda håbet på at han eller hun har et bestemt navn? Hvis du godt kunne tænke dig en Michael eller en Helle, så er der gode nyheder: de er nemlig at finde på listen over top-3 navne for mænd og kvinder på Dating.dk i 2021, som ses her:

• Peter
  • Michael
  • Thomas
  • Mette
  • Helle
  • Maria

Hvad leder de fleste efter?

Når vi spørger medlemmerne, hvad de håber på at finde på Dating.dk, så svarer knap 90% procent at de håber på at finde en kæreste. Så selvom mulighederne for traditionel dating har været under pres de seneste 2 år, så har det ikke ændret på, at rigtig mange stadigvæk gerne vil finde en kæreste.

Hvad kan du selv gøre for at finde kærligheden?

Nogle gange kan man godt tro, at online dating bare handler om at oprette en profil med et par gode billeder, hvorefter man læner sig tilbage og venter på at henvendelserne strømmer ind. Det er dog ikke helt sådan det fungerer. Online dating er et rigtig godt redskab til at komme i kontakt med andre mennesker, og møde nogen man måske ellers ikke ville have mødt. Men det kræver også at man er tålmodig, og at man selv gør en indsats. Heldigvis kan vi se at medlemmerne på Dating.dk godt ved, at det kræver en aktiv indsats. Her ses en top-3 over deres svar på spørgsmålet ”Hvad tænker du selv, du kan gøre for at finde en kæreste?”

1. Være tålmodig og give det tid
  2. Være mere aktivt opsøgende
  3. Blive bedre til at tage initiativ

Så mange finder kærligheden

Nu hvor langt størstedelen af vores medlemmer leder efter en kæreste, er det jo fantastisk at over 5 personer om dagen (ja du læste rigtigt, om dagen!)  finder kærligheden på Dating.dk. Og det tal er endda kun baseret på dem der rent faktisk fortæller os, når de har fundet kærligheden.

Hvad laver man på den første date?

Måske er det ikke overraskende at mange finder kærligheden på Dating.dk, for vores medlemmer er ret gode til at komme afsted på dates og møde nye mennesker. Over 63% har været afsted på en eller flere dates i løbet af 2021. Og det er på trods af, at det i perioder har været svært at date fordi Danmark har været lukket ned. Derudover fortæller over 25% at de i 2021 har fået nye venskaber og bekendtskaber på Dating.dk.

Når Dating.dks singler skal på en første date er det især to ting, som de fleste foretrækker at lave.
42% fortrækker at mødes til en kop kaffe på en cafe, og 40% foretrækker at gå en tur sammen.
Nogen har svaret at de fortrækker at mødes til en frokost, eller at spise middag sammen på en restaurant. Andre vil gerne på museum ellermødes til drinks på en bar, på picnic, brætspilscafe, eller en tur i biografen. Så selvom der er mange muligheder og gode bud på en første date, så er det en kop kaffe eller en gåtur som er mest populære her i 2021.

Den akavede skal-vi-kramme-eller-give-hånd-dans

Udover at spørge vores singler, hvad de helst vil lave på en første date, så har vi også spurgt dem om, hvordan de plejer at hilse på hinanden på første date. Vi er sikkert mange der har prøvet den lidt akavede skal-vi-kramme-eller-give-hånd dans. Når vi kigger på medlemmernes svar, er der flest, som vælger at give et kram.

Knap 47% krammer nemlig deres date første gang de mødes.
25% nøjes med at sige hej, og 14% hilser med albuen pga. Corona.
 12% hilser med et håndtryk, 1% giver et kys på kinden og 1% vinker.

Det snakkede singlerne mest om i 2021

I Dating.dks fællesforum, kan medlemmerne mødes og dele stort og småt om deres hverdag. Men hvad fyldte mest i snakken blandt Dating.dks singler i 2021? Der er selvfølgelig blevet snakket lidt om Corona, men heldigvis har snakken om kemi, kærlighed, dates og forhold fyldt mest. Derudover har ord som rødvin, kaffe, musik, match, verden, hygge, profil og venner også fyldt meget.

Hvor mange tror på den eneste ene?

At næsten 90% af singlerne på Dating.dk leder efter en kæreste er måske ikke så overraskende, for over halvdelen af vores medlemmer tror på at finde ’den eneste ene’. Over 60% tror på den eneste ene, og 75% procent håber på at 2022 bliver året hvor de finder kærligheden.

Når over 5 singler om dagen finder kærligheden på Dating.dk, er chancerne gode for at få indfriet det ønske. Det er skønt at der stadig er håb og positive tanker ift. at finde kærligheden efter snart 2 år, hvor der har været svære betingelser for at mødes og date på normal vis. Hos Dating.dk ser vi frem mod et 2022 fyldt med kærlighed og spændende datingoplevelser.

Dating.dk er ejet af Freeway-koncernen. Koncernen har hovedkvarter i Viborg.