YouGov Denmark

Hvad du ønsker, skal du få

Del
At finde den perfekte julegave er ikke nemt, og det bliver særligt vanskeligt, når der skal købes mange gaver. Derfor har YouGov undersøgt, hvilke gaver danskerne sætter mest pris på.

Men hvad bliver de egentligt glade for at modtage i julegave, og gider de overhovedet at modtage gaver, eller vil de hellere have pengene? Det har YouGov undersøgt.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Størstedelen af danskere (70%), som holder jul, foretrækker at få gaver frem for penge til jul. Og særligt kvinder (78%) og folk over 40 år (75%) foretrækker gaverne. Også de unge mellem 18-29 år foretrækker gaver, men det er også i den aldersgruppe, at der er flest, som foretrækker penge i julegave (30% mod 10% i den øvrige voksne befolkning).

YouGov har også spurgt danskerne, om de så foretrækker at få overraskelsesgaver eller at lave en ønskeliste, og her er befolkningen mere splittet.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

44%, som holder jul, vil helst lave en ønskeliste, mens næsten lige så mange (42%) helst vil have overraskelsesgaver, og 14% er i tvivl. Med alderen bliver ønskelisten mindre eller glæden ved overraskelser større. YouGovs undersøgelse viser i hvert fald, at jo ældre danskerne bliver des mere foretrækker de at blive overrasket fremfor at få gaver fra ønskelisten. 52% af de 60+ årige foretrækker overraskelsesgaver mod 29% af de 18-29 årige.

Men hvad skal man så give?

YouGov har også spurgt danskerne, der fejrer jul, hvilke typer af gaver, de plejer at ønsker sig.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Skønhedsprodukter topper danskernes ønskeliste (35%) fulgt af kulturelle produkter som CD’er, bøger og videospil (29%). Mens kulturelle produkter plejer at stå på ønskelisten uanset køn, så er det særligt kvinderne (54% mod 14% af mændene), der ønsker sig skønhedsprodukter. Husholdningsapparater og smykker deler tredjepladsen (26%). 33% af kvinderne ønsker sig husholdningsapparater mod 19% af mændene, og 46% af kvinderne ønsker sig smykker mod kun 4% af mændene. De danske mænd har generelt ikke så mange ønsker. 23% af mændene ønsker sig ikke noget specifikt mod 14% af kvinderne.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på 1009 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 21. til 23. november 2018.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Undersøgelsen er baseret på 1009 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 21. til 23. november 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1009 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 21. til 23. november 2018.
Download
Undersøgelsen er baseret på 1009 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 21. til 23. november 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1009 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 21. til 23. november 2018.
Download
Undersøgelsen er baseret på 1009 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 21. til 23. november 2018.
Undersøgelsen er baseret på 1009 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 21. til 23. november 2018.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye