Huaweis Ryan Ding i tale på Mobile World Congress: Innovation er afgørende for global økonomisk fremdrift

[Barcelona, Spanien, 29. juni, 2021] Huaweis Executive Director og President of Carrier Business Group Ryan Ding leverede tirsdag en af dagens hovedtaler på andendagen af verdens største telekommunikationsmesse, Mobile World Congress. Her fokuserede Ryan Ding på den stigende vigtighed af innovation som en afgørende faktor for økonomisk vækst over hele verden.
Huaweis Executive Director og President of Carrier BG Ryan Ding talte tirsdag på dette års udgave af Mobile World Congress Barcelona.

Innovation har altid spillet en stor rolle i telekommunikationsindustrien. I takt med at vi ser flere nye tele-teknologier forplante sige i øvrige industrier, betyder det også, at det traditionelt store fokus på innovation i tele-sektoren i stigende grad spreder sig til andre industrier, sagde Ryan Ding i sin tale. Her brugte han applicering af 5G-teknologi i andre sektorer som eksempel:

”Lige nu er operatørernes mål for 5G at opnå forretningsmæssig succes i tre nøglemarkeder: Forbrugere, hjem og i industrisektoren – og dét gennem innovation i netværksudrulning, markedsudvikling og driftsmæssige forbedringer, ” sagde han og fortsatte:

”I forbrugermarkedet betyder 5G ikke kun hurtigere hastigheder; det betyder også, at der skabes nye muligheder og ny værdi. Her har nogle operatører allerede opnået betydelig forretningsmæssig succes. ”

Ifølge Ryan Ding har pandemien ledt til en ny norm, hvor den digitale økonomi i stigende grad er blevet den faktor, der får den globale økonomi til at udvikle sig. Her udgør telekommunikationsteknologi fundamentet i den digitale økonomi, og bliver samtidig ved med at spille en større rolle.

Ding fremhævede, at i de lande, hvor 5G-teknologien udvikler sig hurtigst, har operatørerne også set hurtigere vækst i omsætning, og samtidig har disse lande også bedre digital infrastruktur, overordnet set.

Som eksempel herpå nævnt Ryan Ding Kina, hvor mere end 820.000 5G-basestationer er blevet udrullet i de seneste atten måneder. I samme tidsrum har kinesiske operatører oplevet en gennemsnitlig omsætningsvækst på 6,5%. Ding fremhævede her, at et tilsvarende mønster også udfolder sig i bl.a. Sydkorea og Europa.

”Vi har lært af de kinesiske operatørers erfaringer, at succes med at applicere 5G-teknologi i erhvervssammenhænge (5GtoB), afhænger af tre faktorer: ”Den første er, hvilke industrier man vælger at fokusere på. […] Dernæst skal man klart kunne definere, hvad ens løsninger skal kunne. […] Og som tredje og sidste punkt skal man kunne designe innovative forretningsmodeller. Dét er nøglen til at replicere 5GtoB i skala med succes, ” sagde han til de tilhørende.

I slutningen af sin tale understregede Ryan Ding, at 5G-teknologiens fortsatte udvikling er afhængig af fortsat innovation. Men hvis der skal ske en fortsat integration af 5G-teknologi i andre forretningsområder, er det også nødvendigt, at standardisering af 5G-teknologi sker i et højere tempo end nu, fremhævede Ryan Ding afslutningsvis.

For spørgsmål, kontakt venligst Vice President of Communications for Huawei Danmark, Xukun Ji, pr. mail: xukun.ji@huawei.com