Huaweis Rotating Chairman Eric Xu åbner teleindustri-konference med tale om digitalisering

[23. september, 2021] I dag skydes årets udgave af Huawei Connect i gang, en årligt tilbagevendende teleindustrikonference arrangeret af Huawei. Over tre dage vil tusindvis af industrieksperter udforske online, hvordan digitale teknologier kan løfte verdenssamfundet ud af kølvandet på corona-pandemien.
Huaweis Rotating Chairman Eric Xu åbner Huawei Connect 2021 med åbningstale om, hvordan digitale teknologier bliver afgørende i kølvandet på Covid-19-pandemien.

Fire hovedtaler, fem summits, 66 møder, transmittering på elleve sprog og mere end 200 talere. Det er blot et udsnit af det, man kan opleve på dette års udgave af Huaweis store, årlige tele-industrikonference Huawei Connect, der løber fra d. 23-25. september.

Her vil industrieksperter, thoughtleaders, teledirektører fra telebranchen, økosystempartnere, medier og tilhørende fra hele verden over tre dage gå på opdagelse i årets tema, ”Dive into Digital”, hvor morgendagens utallige teknologiske anvendelser vil blive udforsket.

Udover de førnævnte programpunkter, vil man også kunne opleve online udstillingshaller om Huaweis nyeste teknologi, deltage i åbne paneldiskussioner m.m.

Med talen “Non-stop innovation for hurtigere digitalisering”, skød Huaweis Rotating Chairman, Eric Xu, således Huawei Connect i gang, som det tre dage lange programs allerførste taler. Her talte han blandt andet om vigtigheden af at industrier indstiller sig på at sætte turbo på digitaliseringen.

”Digital udvikling beror på digital teknologi. Hvis digital teknologi skal holde sig relevant, så er det afgørende, at vi bliver ved med at innovere og skabe værdi. Cloud, kunstig intelligens og netværk er her tre kritiske digitale teknologier, ” bemærkede han, og illustrerede i løbet af sin tale, hvordan Huawei har gjort fremskridt på disse områder, og hvor industrien ifølge ham bevæger sig hen.

I denne sammenhæng talte han bl.a. om, hvordan Huaweis cloud-løsning har udviklet sig siden den blev lanceret for fire år siden, og som nu bruges af mere end 2,3 millioner udviklere over hele verden.

I sin tale kom han også ind på, hvordan Huawei bruger sine digitale teknologier til at støtte en lav-emissionsudvikling i virksomhedens kamp mod at nedbringe CO2-udledninger. Huawei fokuserer hovedsagligt på tre initiativer fortalte han. Disse er investering og innovation i energi-sparende teknologier, digitale løsninger til skabelse af ren energi og digitale teknologier, der kan hjælpe alle sektorer med at drive deres digitalisering og lav-emissionsløsninger.

”Non-stop innovation har været drivkraften bag digitaliseringen indtil nu. Men hvis vi skal opnå mere ambitiøse mål for digitaliseringen, så er non-stop innovation kodeordet. Så lad os sammen blive ved med at innovere non-stop for, at vi sammen kan skabe en bedre fremtid, ” afsluttede han.

Om Huawei Connect 2021

HUAWEI CONNECT 2021 løber af stablen online fra d. 23-25. september. Temaet for dette års arrangement er ”Dive in Digital”. Under denne overskrift udforskes i løbet af konferencen den praktiske anvendelse af teknologier som cloud, kunstig intelligens og 5G i alle industrier, og hvordan de kan gøre organisationer af alle slags mere alsidige, og i sidste ende mere modstandsdygtige, når verden bevæger sig mod den kollektive økonomiske genopretning i kølvandet på corona-pandemien.

Yderligere information om Huawei Connect så vel som gratis tilmelding kan findes her: https://www.huawei.com/en/events/huaweiconnect