Huaweis Netværksdirektør: ”2021 bliver året, hvor den industrielle sektor implementerer 5G i stor skala”

Det er beskeden fra Huaweis øverste netværksdirektør, Ryan Ding, i forbindelse med et orienteringsmøde for pressen, som Huawei afholdt ifm. den internationale tele-kommunikationskonference Mobile World Congress Shanghai, der begynder næste uge.

”5G er ikke længere kun relevant for dem, der tidligt tog teknologien til sig; den forbedrer vores hverdag allerede. 2021 bliver det første år med industriel implementering af 5G i storskala, ”

sagde Ryan Ding på Huaweis orienteringsmøde for den internationale presse forud for dette års udgave af den toneangivende telekommunikationskonference Mobile World Congress Shanghai.

”Operatørerne kommer til at have brug for nye kapaciteter i forbindelse med netværksplanlægning, udrulning, vedligehold, optimering og drift for at kunne gå fra ”0 til 1”, og gentage succesen fra ”1” til flere. ”

I forbindelse med presseorienteringen til dette års udgave af Mobile World Congress Shanghai løftede Ding også sløret for, hvad man kan forvente af Huaweis udstilling på konferencen:

”Huawei kommer til at have udstillinger og debatter om disse emner med aktører fra hele industrien både online og offline under den kommende udgave af MWC Shanghai. Vi vil fortsætte med at innovere for, at vi kan hjælpe vores kunder med at bygge de bedste 5G-netværk og opnå større forretningsmæssig succes”.

I løbet af 2020 har Huawei deltaget i 5G-netværksudrulninger over hele verden, bl.a. i Holland, Schweiz og Spanien.