Huaweis CEO understreger: Vil ikke skille sig af med smartphone-afdeling

Huaweis grundlægger og CEO, Ren Zhengfei, maner rygter i jorden om, at Huawei har tænkt sig at frasælge sin smartphone-afdeling.

”Vi kommer ikke til at sælge vores smartphone-afdeling.” Sådan sagde Huaweis grundlægger og CEO, Ren Zhengfei, kort og præcist på et pressemøde i tirsdags i Taiyuan, Kina. Ren Zhengfeis kommentar kom oven på spekulationer om et frasalg af Huaweis mobilafdeling.

pressemødet nævnte han også, at han var optimistisk omkring Huaweis fremtid. ”Vi har midlerne til at overkomme vanskeligheder,” sagde han.

Han påpegede også, at både Huawei og amerikanske virksomheder vil kunne drage fordel af øget samhandel:

”Hvis Huaweis produktionskapacitet kan blive udvidet, vil det resultere i flere muligheder for, at amerikanske virksomheder vil kunne blive leverandører til os. Jeg tror det vil være til fordel for både os og dem. Jeg tror den nye [amerikanske] administration vil overveje sådanne forretningsmæssige interesser, når de udvikler ny politik.”