Huaweis Catherine Chen taler på Responsible Business 2021

Huawei deltager i det internationale business-forum Responsible Business, som organiseres af Reuters Events, og som løber fra d. 1.-3. juni, 2021. På konferencens første dag talte Catherine Chen, Huaweis Corporate Senior Vice President og bestyrelsesdirektør, om bæredygtig omstilling for et publikum og deltagere, der talte regeringsledere og top-erhvervsfolk fra hele verden.
Catherine Chen, Huawei Corporate Senior Vice President og bestyrelsesdirektør taler på forretningsforummet Responsible Business 2021 om Huaweis initiativer for bæredygtig omstilling

I sin tale lagde Catherine Chen vægt på vigtigheden af både at reducere drivhusgasudledning og skabe fokus på fornyelige energikilder:

”CO2-neutralitet, cirkulær økonomi, energieffektivitet og affaldshåndtering er hjertet i den meget nødvendige omstilling til bæredygtighed, ” sagde Catherine Chen.

Som eksempel på, hvordan Huawei arbejder med bæredygtig omstilling, fremhævede hun Huaweis solcelle-løsning, Huawei Smart PV, som bruges i mere end 60 lande:

”Når Huaweis Smart PV-løsning installeres i store el-kraftværker, kan Huawei Smart PV-løsningen hjælpe med at skære udgifterne til strømproduktion med 7%. Når løsningen bruges i store virksomheder og husholdninger, kan den øge effektiviteten med 2% og samtidig reducere strømomkostninger, ” sagde hun til de tilhørende.

I takt med at bæredygtighed bliver en forretning i sig selv, og går mere og mere væk fra at være en separat agenda, vokser der flere forretningsmuligheder ud af de grønne politiske dagsordener, som har til mål at skabe vækst og skabe positiv indvirkning på klimaudfordringerne.

Her har telekommunikationsindustrien været forgangsindustri ved at levere teknologi, som skaber en grønnere verden. Telekommunikationsteknologier kan spare strøm og reducere CO2-forbrug i andre industrier over hele verden.

Et eksempel herpå er, at Huaweis solcelle-løsning i 2020 genererede 1,55 mia. kWh grøn energi, hvilket sparede mere end 620.000 tons drivhusgas. Desuden blev Huaweis genbrugsprogram i 2020 også udvidet til 48 lande og regioner, hvor virksomheden genbruger mere end 4,500 ton elektronisk affald.

”Virksomheder som Huawei kan spille en afgørende rolle i at sikre overgangen [til bæredygtig forretning] og kan blive en rollemodel for andre virksomheder, der ønsker at transformere deres forretninger, ” sagde Liam Dowd, Managing Director, Reuters Events Sustainable Business, om Huaweis bæredygtighedsinitiativer.

For spørgsmål, kontakt venligst Xukun Ji, Vice President of Communications, Huawei Danmark pr. e-mail: xukun.ji@huawei.com