Huawei vil investere i udviklingen af digitalt talent i Europa

[Europe, 27. maj, 2020] Via webcams deltog flere end 1000 af Huaweis europæiske partnere i virksomhedens stort anlagte Eco-Connect Summit, som i dag løb af stablen for første gang i Europa. De to helt store samtaleemner på dagens konference var, hvordan den digitale transformation kan fremskynde den digitale økonomi, og hvordan man bedre kan investere i digitalt talentudvikling.

”Globalisering og samarbejde er helt essentielt, når det kommer til digital transformation, ” sagde James Li som er præsident for Huaweis europæiske afdeling, og fortsatte:

”Det helt afgørende er, at vi alle er klar til at dele både arbejdet med digital transformation, men også at nyde succeserne i fællesskab. I en verden der bliver stadig mere forbundet, er det umuligt for hvert enkelt land at klare den digitale transformation alene. ”

”I løbet af de sidste par år har vi, ved at samarbejde, fundet nye måder at accelerere den digitale transformation i Europa på. Og det har haft en sammenbindende kraft på det europæiske forretningsmiljø. Vi fortsætter med at investere i regionen og vi bliver ved med at samarbejde med vores partnere på at videreudvikle et sundt og voksende økosystem til gavn for alle. ”

Under konference løftede Huawei sløret for investeringsplanerne i det europæiske økosystem. Her fokuseres der på at bygge en mere robust og bæredygtig europæisk talentmasse. Målet er, at virksomheden i 2023 skal træne mere end 18.000 lokale studerende og partnere i at bruge næste generations digitale færdigheder.

Til dato har Huawei samarbejdet med mere end 900 universiteter rundt om i verden. Virksomheden har også etableret telekommunikations-akademier, de såkaldte ”Huawei ICT academies”. På akademierne undervises der i en lang række af banebrydende teknologier, så som 5G, kunstig intelligens, cloud, big data og IoT. Uanset om deltagerne ønsker at øge deres digitale færdigheder, eller at fremme deres karriere, så kan både studerende og medarbejdere få noget ud af at deltage.

”Vi fortsætter med at udvide vores netværk af partnere i vores økosystem”, siger Frank Shen, vicepræsident for Global Partner Development i Huaweis Enterprise Business Group. ”Målet er at give dem træning, rådgivning, og nye ideer om netværksdesign. På den måde kan vi støtte deres vækst og, som afledt effekt, hele økosystemets fremgang. ”

Huaweis Eco-Connect CEE & Nordic 2020 konference har som målsætning at addressere de udfordringer og muligheder der ligger i den europæiske telekommunikationsindustri. Ved at samarbejde med partnere på tværs af Europa er målet at fremme digital transformation og at bygge et solidt digitalt fundament til gavn for alle.