Huawei udvider samarbejde om udvikling af udstyr til bilgigant

Huawei udvider sit eksisterende samarbejde med køretøjskæmpen JAC Group om at udvikle forskellige typer af teknisk udstyr til virksomheden. Bl.a. drejer det sig om udvikling af sensorer til selvkørende biler og intelligente cockpits.
Huawei udvider eksisterende samarbejde med JAC Group om at udvikle forskellige typer digitalt og teknisk udstyr til biler.

De to virksomheder har samarbejdet siden december 2019. Bl.a. går dette samarbejde på at udvikle forskellige intelligente køretøjsløsninger samt en intelligent industripark- og fabrik. Det er dette samarbejde, der nu udvides med en række nye samarbejdsområder.

Samtidig er Huawei og JAC Group nået til enighed om at samarbejde om forskning og udvikling af produkter baseret på Huaweis Mobile Data Center platform.

Udover at arbejde på udvikling af intelligente cockpits og sensorer til selvkørende biler, skal de to virksomheder også arbejde på at udvikle teknologi til intelligent kørsel, elektrificering, konnektivitet og cloud-services. Målet er at bringe disse løsninger på markedet så hurtigt som muligt og derved løfte udviklingen af smart transport i fællesskab.

Huawei har i løbet af de sidste 5-7 år være yderst aktiv i bilmarkedet, hvor virksomheden har etableret samarbejder med en lang række globale bilbrands som bl.a. Audi, BMW og Mercedes-Benz.

”Teknologiske løsninger efterspørges i høj grad i bilindustrien. Netop derfor er det også vigtigt at have kompetente samarbejdspartnere, der har lyst til at udvikle morgendagens bilindustri sammen med os. Der er et kæmpe uudnyttet potentiale i at gøre kørselsoplevelsen mere intuitiv og bedre for alle ved hjælp af digital teknologi. Derfor glæder Huawei sig over udvidelsen af dette partnerskab, ”

siger Xukun Ji, Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development hos Huawei Technologies Denmark, i en kommentar til annonceringen af samarbejdsudvidelsen med JAC Group.

For spørgsmål relateret til denne pressemeddelelse, kontakt venligst Xukun Ji, Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development hos Huawei Technologies Denmark pr. mail: xukun.ji@huawei.com.