Huawei udvider samarbejde med græsk solcellegigant

Huawei udvider sit samarbejde med den græske solcellegigant MYTILINEOS til et globalt samarbejde. I det nye samarbejde skal Huawei levere udstyr til MYTILINEOSes solcelleanlæg verden over, bl.a. i Storbritannien, Spanien og Cypern.

“Vi har besluttet at styrke vores samarbejde med Huawei yderligere i en stor del af vores globale forretning […] Huaweis verdensledede position, detaljerede servicepakker, og kundeorienterede tilgang har overbevist os om, at vi har truffet et sikkert valg,” siger Nikos Papapetrou, General Manger for MYTILINEOS RSD Business Unit.

Huawei skal levere de såkaldte solcelle-mikrovekselrettere til MYTILINEOSes solcelleanlæg. Disse komponenter omsætter jævnstrøm (DC) fra et enkelt solcelle-panel til vekselstrøm (AC). Om begrundelsen for at vælge netop Huaweis udstyr siger Nikos Papapetrou:

”[Huaweis] mikrovekselretteres pålidelighed gør, at vores anlæg performer selv under hårde forhold.”

Managing Director for Huawei Technologies i virksomhedens Sydbalkan region, Jacky Chen, er også tilfreds med aftalen:

”Vi er meget glade for, at MYTILINEOS, en af verdens mest succesfulde virksomheder indenfor udvikling i solcelle-energi og EPC, udviser os tillid med den mulighed det er, at være en del af verdens største solcelle-portfolio. Vores mål er at skabe en endnu bedre performance med brug af intelligente enheder, der kan øge effektivitet og minimere driftsomkostninger, og derved bidrage til solcelleanlæg i verdensklasse og langsigtet investering.”