Huawei udgiver 5G-positioneringspapir ved ITU Telecom World 2019

Innovativ brug af 5G, de rette standarder, frekvensbånd og industrielt økosystem er de fire hovedtemaer i positioneringspapiret, som Huawei netop har præsenteret ved ITU Telecom World 2019 i Budapest. Her opfordrer Huawei til bedre samarbejde og større transparens i udviklingen af 5G til gavn for både virksomheder, operatører, leverandører og forbrugere.

5G-æraen er for længst ankommet. Globalt har 35 operatører i 20 lande taget 5G i brug, og yderligere 33 lande har allokeret frekvensbånd og er klar til at udrulle 5G kommercielt. Huawei, en af verdens førende leverandører i 5G, forudser, at 5G inden for få år vil medføre enorme investeringsmuligheder. Allerede i 2035 vil 5G skabe 12,3 billioner amerikanske dollar i værditilvækst globalt, hvoraf 80 procent vil være direkte relateret til 5G. Det præsenterede virksomheden tirsdag ved ITU Telecom World 2019 i Budapest. Houlin Zhao, generalsekretær for ITU og László Palkovics, den ungarske innovations- og teknologiminister, tilslutter sig begge Huaweis analyse af, hvilken enorm betydning 5G allerede har og kommer til at få.

Huawei opfordrer til tættere samarbejde om 5G

Forbedring af bredbånd, medier og underholdning, industriel produktion og intelligent transport er nogle af de 5G fremtidsscenarier, som Huawei zoomer ind på i det netop udgivne positioneringspapir. Ved præsentationen fremhævede Yang Chaobin, præsident for Huaweis 5G produktlinje, også, at 5G kræver et stabilt og transparent økosystem med et tæt samarbejde mellem operatører, leverandører og interessenter i industrien samt reguleringer, der understøtter innovation i forhold til 5G.

I løbet af de sidste 10 år har Huawei investeret i alt 4 mia. amerikanske dollar i 5G, og er dermed en af de virksomheder, der er længst fremme, når det gælder 5G-chips, produkter og netværk. Huawei er også det eneste teleselskab i verden, der er i stand til at levere end-to-end 5G-løsninger.

Læs hele Huaweis 5G positioneringspapir her:

For yderligere information: Huawei Denmark Public Affairs and Communications Department: liuyinhanxiao@huawei.com

Vestre Teglgade 9

Huawei pudser advokat på Wall Street Journal: ”I vidste, jeres kilder ikke var pålidelige.”19.8.2019 10:03:39 CESTPressemeddelelse

Wall Street Journal offentliggjorde onsdag i sidste uge en artikel, hvori det beskrives, hvordan den kinesiske teleudbyder Huawei ifølge Wall Street Journals oplysninger har hjulpet regeringer i de afrikanske lande Uganda og Zambia med at bedrive spionage. Målene for spionagen skulle ifølge artiklen være politiske regeringsmodstandere og aktivister i de to lande, og anklagerne er hovedsageligt baseret på anonyme kilder.

Disse 10 megatrends definerer dit liv i 202515.8.2019 10:07:54 CESTPressemeddelelse

Huawei har netop lanceret rapporten Global Industry Vision (GIV), hvori teknologigiganten forudsiger 10 megatrends, som vil forme vores liv og arbejde i 2025. Det er anden gang, at Huawei på baggrund af egne kvantitative data kombineret med et blik på den teknologiske udvikling forudsiger kommende megatrends. 5G, AI-udrulning, hjemmerobotter og brugen af smarte assistenter er blot nogle af de teknologier, der stormer frem og gennemsyrer alle brancher.

Huawei tilslutter sig internationalt samarbejde for at styrke cybersikkerheden8.8.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Den 1. august tilsluttede Huawei Technologies sig Paris Call-deklarationen – et internationalt samarbejde, der forpligter medlemmerne til at samarbejde om et af verdens mest presserende og komplicerede spørgsmål: at gøre digitale produkter mere sikre, styrke det kollektive forsvar mod cyberkriminalitet og fremme samarbejde mellem alle involverede på tværs af landegrænser.

13 milliarder kroner: Huawei investerer mere i 5G end alle konkurrenter tilsammen27.6.2019 13:30:32 CESTPressemeddelelse

På en pressekonference tidligere i dag offentliggjorde Huawei en hvidbog, som for første gang giver et samlet overblik over firmaets investeringer i forskning/udvikling og intellektuelle rettigheder (IPR). Bag offentliggørelsen stod Huaweis chefjurist, Dr. Song Liuping, som satte ord på en række tal fra virksomheden: I 2018 brugte Huawei mere end 13 mia. kroner udelukkende på 5G. Beløbet overstiger den samlede investering i 5G fra alle større konkurrenter i USA og Europa tilsammen. Huawei bruger hvert år 10-15 % af omsætningen til forskning og udvikling. Firmaet har siden 2009 investeret mere end 480 milliarder i forskning og udvikling. I løbet af de sidste 30 år har Huawei betalt mere end 40 milliarder kroner til andre selskaber for at kunne benytte sig af deres patenter. På verdensplan står Huawei selv bag mere end 80.000 patenter. 10.000 af dem er amerikanske patenter. Huawei indsender hvert år mere end 6.000 bidrag til organisationerne bag de internationale standarder (ETSI, ITU, I